حاج منصور ارضی : محرم امسال ما زودتر شروع شد

کد خبر: 42162
بیانات حاج منصور ارضی در زیارت عاشورا مورخ بیست و یکم مهر 1394 در حسینیه لباس فروشان

بسم الله الرحمن الرحیم
بعضی‌ها زرنگ اند برای امام حسین علیه السلام دست از گناه برمی دارند، این خیلی مهم است

در زیارت و آداب مخصوص حرم سیدالشهدا سلام الله علیه در بیستمین مطلب، سلام‌های مخصوصی را زائر به امام علیه السلام می‌دهد. یکی از سلام‌ها "السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَالِصَةَ اللَّهِ" است. گرچه صفات حضرت مثل حروف مقطعه در قرآن است، هر چه تفسیر کنند باز سرش مخفی است مثل ثارالله. معنای "وَ الْمُخْلِصِینَ فِی توحیدِ اللَّهِ" نشان می‌دهد که حضرت مخلص ذاتی است نسبت به خدا. اما ما به حضرت عرض می‌کنیم که شما "خَالِصَةَ اللَّهِ" هستی، لذا درسی به ما می‌دهد آن هم این که ببین اربابت آنقدر مجذوب خدا شده که "خَالِصَةَ اللَّهِ" شده و خلوصش نزدیک‌ترین نقطه به خداست. تو برای امام حسین علیه السلام خرج می‌کنی، زحمت می‌کشی، عزا بپا می‌کنی، عزاداری می‌کنی، اما بعضی که زرنگ اند برای امام حسین علیه السلام دست از گناه برمی دارند، این خیلی مهم است. اگر کسی بفهمد که اباعبدالله علیه السلام "خَالِصَةَ اللَّهِ" است، دنبال کسی دیگر نمی‌رود می‌داند اوست که دارای تقوا و خیر است و قدم نزدیکی را به خدا بر می‌دارد. شاید به این نزدیکی بوده " ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى ، فَکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَى" سپس نزدیک آمد و نزدیکتر شد، تا [فاصله‏ اش] به قدر[طول] دو[انتهاى] کمان یا نزدیکتر شد(سوره نجم آیات 8و 9) .

محرم امسال ما زودتر شروع شد 

حضرت همه چیز را به خاطر خدا خالص می‌کند. گاهی من و تو با ریا در خانه اش می‌آییم، البته دستور است که عرض ادب و سینه زنی را تظاهر کنید در خیابان و با پرچم بیایید اما حضرت آنقدر نزدیک به خداست که هرکسی با ریا هم در خانه اش بیاید دستش را می‌گیرد و خالصش می‌کند. الان برای شهید سردار همدانی دیدید چقدر پرچم آوردند؟ اینها حساب شده است و حکمت دارد. در مکه و منا حجاج به شهادت می‌رسند و مردم متوجه کربلا می‌شوند و همه با پرچم امام حسین علیه السلام می‌آیند برای تشییع جنازه، محرم امسال ما زودتر شروع شد. حضرت با تمام قدرتی که داشت، قبول کرد برای خدا زن و بچه اش در دست دشمن اسیر شوند، در مجلس نامحرمان بروند. اساتید ما می‌فرمودند از کمر ناقه‌ها به بالا نور بود، چون ناقه‌ها محمل نداشت و برهنه بود، ما در روضه می‌گوییم پرده‌ی محمل را کنار زد، اصلا محملی نبود. "السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَفْوَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَالِصَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا قَتِیلَ الظَّمَاءِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا غَرِیبَ الْغُرَبَاءِ" سلام بر تو اى مولایم، سلام بر تو اى حجّت خدا، سلام بر تو اى برگزیده خدا، سلام بر تو اى خالص شده از سوى خدا، سلام بر تو اى کشته تشنگى، سلام بر تو اى غریب‏ غریبان. پس اصلا نمی‌شود کسی را به اباعبدالله علیه السلام تشبیه کرد، همه‌ی شهدای ما مثل علی اکبر علیه السلام نمی‌شوند، اینها یک جوری آمدند در خانه‌ی خدا که روایت است در قیامت هم به همان شکل حضرت سر بریده اش را در دست می‌گیرد و وارد قیامت می‌شود.

تا وقتی این پرچم‌ها هست دشمن نمی‌تواند به ما نفوذ کند

این که می‌گوییم بچه‌های ما در جبهه سر به کف بودند یک تأسی است، مثال نیست. الان خانواده هایی مصیبت عظما دیدند و عزیزانشان را در مکه از دست دادند، بعضی از شهدا که مفقودند و شاید اجسادشان برنگردد. مگر اباعبدالله علیه السلام به مدینه برگشت؟ حضرت در کربلا دفن شد. اینها حساب و کتابی دارد که با خداست اما جنایات آل سعود برملا شد. من باور نمی‌کردم حج کسی ناتمام بماند، فکر می‌کردم فقط حج اباعبدالله سلام الله علیه ناتمام ماند اما حج این عزیزان ناتمام ماند و با لباس احرام رفتند پیش خدا. ان شاءالله من و شما هم با همین احرام مشکی که از فردا می‌پوشیم، برویم خدمت اباعبدالله علیه السلام. بعضی می‌گویند چگونه خالص شویم؟ وقتی بروی در خانه‌ی اباعبدالله علیه السلام و مقیم شوی خالص می‌شوی. خیلی عجیب است در ادامه زیارت هم می‌فرماید "وَ رَزَقَنِیَ اللَّهُ الْعَوْدَ إِلَى مَشْهَدِکَ وَ الْمَقَامَ بِفِنَائِکَ وَ الْقِیَامَ فِی حَرَمِکَ " و بازگشت به سوى زیارتگاهت و ماندن در آستانت و ایستادن در حرمت را روزى من کن. بچه‌ها اگرچه می‌بینید خلوص ندارید ولی باز در خانه‌ی اباعبدالله علیه السلام بیایید، به هرکسی که می‌آید یک چیزی عطا می‌کنند. خلوص سخت گیر می‌آید و کم است ولی در خانه اباعبدالله علیه السلام که "خَالِصَةَ اللَّهِ" است وجود دارد.

جز سیزدهم قرآن و پول برای جهیزیه فراموش نشود. برای دستگاه امام حسین علیه السلام پول کنار بگذارید. تا وقتی این پرچم‌ها هست دشمن نمی‌تواند به ما نفوذ کند. خدایا به آبروی اباعبدالله علیه السلام توفیق عزاداری به همه‌ی ما کرامت بفرما.

حاج منصور ارضی :  محرم امسال ما زودتر شروع شد


منبع : قدیم الاحسان

/1102101305