گردهمايي بزرگ مبلغان اربعين حسيني برگزار مي‌شود

کد خبر: 43358
مسؤول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين گفت: همزمان با استقبال گسترده زايران ايراني براي اعزام به عتبات عاليات در اربعين حسيني و به منظور هماهنگي هر چه بيشتر فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي در اربعين، گردهمايي بزرگ مبلغان حوزه علميه در خوزستان و قم برگزار مي‌شود.
وارث: حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مسؤول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از فعاليت 1000 مبلغ جوان حوزه علميه در اربعين حسيني خبر داد.

وي افزود: با توجه به اهميت و جايگاه اربعين حسيني و به منظور ساماندهي و گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي، در سال جاري 1000 طلبه جوان حوزه علميه قم در عرصه اربعين حسيني به صورت گسترده به فعاليت‌هاي تبليغي خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام احمدي، اظهار داشت: همايش بزرگ مبلغان اربعين حسيني با حضور علما، شخصيت‌هاي و روحانيون برجسته و با هدف توجيه فعاليت‌هاي فرهنگي، آموزشي و تبليغي، مبلغان جوان در شهر قم روزهاي 21 و 22 آبان ماه و 14 و 15 آبان ماه در استان خوزستان شهر اهواز برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: بيشتر فعاليت‌هاي مبلغان اعزامي در شهرهاي مرزي و مسير راهپيمايي همايش بزرگ اربعين حسيني تدارك ديده شده است تا اين عزيزان بتوانند با زايران ايراني ارتباط بيشتر برقرار كنند.

مسؤول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين، با تاكيد بر اين مبلغان اعزامي تنها با زايران ايراني ارتباط خواهند داشت، افزود: با توجه به تجربه و موفقيت‌هاي كه مبلغان جوان در عرصه تبليغي دارند، به يقين در اربعين حسيني نيز مي‌توانند تاثير خوبي در گسترش فرهنگ حسيني داشته باشند.

وي يادآور شد: مبلغان اعزامي از سوي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين و با همكاري مركز مديريت حوزه‌هاي علميه كشور، تشكل فراگير تبليغ گروهي طلاب و دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در اربعين حسيني اعزام مي‌شوند.
/1102001307