برگزاری محفل قرآنی در بزرگترین مسجد بنگلادش

کد خبر: 43679
محفل بزرگ قرآنی با حضور مشاور ارشد نخست‌وزیر بنگلادش، وزیر امور دینی اين كشور و با سخنراني معاون رايزني فرهنگي كشورمان در محل مسجد بیت‌المکرم داكا (بزرگ‌ترین مسجد بنگلادش) برگزار شد.
وارث :محفل قرآنی در بزرگترین مسجد بنگلادش برگزار شد. در این محفل بزرگ قرآنی که توسط بنیاد اسلامی بنگلادش برگزار شد، گوهر رضوی، مشاور ارشد نخست‌وزیر و مطیع الرحمان، وزیر اموردینی بنگلادش، سفیر کشور مصر و اصغر خسروآبادی، معاون رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، محمد شمیم افضل، رییس بنیاد اسلامی بنگلادش و تنی چند از علما و شخصیت‌های برجسته دینی و فرهنگی به ویژه امور قرآنی اين كشور و بیش از 5 هزار نفر از حافظان، قاریان و فعالان قرآنی بنگلادشي حضور داشتند و طي آن از تمامی حافظان، قاریان و داوران قرآنی که در سال‌های اخیر حايز رتبه و مقام شده بودند، در فضایی بسیار باشکوه و روحانی تجلیل به عمل آمد.

 


بر پایه این گزارش،‌ برنامه با تلاوت قاری برجسته بنگلادش، استاد شیخ احمد بن یوسف كه پنج سال پیش رتبه دوم قرائت را در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران کسب کرده است، آغاز شد؛ سپس شمیم افضل‌خان، رییس بنیاد اسلامی بنگلادش در سخناني فعالیت‌های قرآنی گذشته و برنامه‌های پیش روی بنیاد اسلامی بنگلادش را تشريح كرد. پس از آن هم مطیع الرحمان، وزیر امور دینی بنگلادش به سخنراني پرداخت و از بنياد اسلامي به دللي اهتمام به امور قرآني قدرداني كرد.


خسروآبادي در سخنان خود ضمن قدرداني از بنياد اسلامي به دليل همکاری تنگاتنگ و مؤثری با رایزنی فرهنگی ایران در امور قرآنی، خطاب به فعالان قرآني حاضر در مراسم گفت: همه ما مسلمانان پیرو پيامبر رحمت (ص) هستیم. حضرت محمد (ص) سحابی مبارکي است که باران رحمت آن قرآن کریم است و شما قاریان، حافظان و خادمان قرآنی، در صورتی که عامل دستورات خداوند نیز باشید، قطرات بلورین آن باران رحمتید که بر سر بشریت باریدن می‌گیرد و بدون هیچ تبعیضی همه را سیراب می‌کنيد و پاکی، سرسبزی و طراوت را به همراه می‌آوريد.

نمایی از این مراسم

برگزاری محفل قرآنی در بزرگترین مسجد بنگلادش


وي ادامه داد: شما قطران باران رحمت الهی می‌توانید در کنار هم قرار بگیرید و همچون اقیانوسی باشید که در مواقع لزوم خروشان و پرتلاطم باشد و همچون دانه‌های زنجیر به هم متصل، مدافع دین پیامبر رحمت اللعالمین (ص) باشید.


 


بخش دوم برنامه با حضور و سخنرانی گوهر رضوی، مشاور ارشد نخست وزیر و برجسته‌ترین شخصیت شیعه در دولت بنگلادش ادامه یافت. همچنين در ميان برگزاري سخنراني‌ها، نعت حضرت رسول (ص) خوانده می‌شد و جوایز و هدایای قاریان و حافظان توسط سخنرانان و شخصيت‌هاي حاضر در مراسم اهدا می‌شد.


 


بنا بر اعلام اين گزارش، در حاشیه اين مراسم، خسروآبادی، معاون رايزن فرهنگي كشورمان در بنگلاش با وزیر امور دینی و مدیران بنياد اسلامي بنگلادش ديدار كرد. وي در اين فرصت كوتاه ضمن درخواست ارتقاي فعالیت‌های قرآنی بین دو کشور ایران و بنگلادش، اظهار كرد: ایران می‌تواند تجارب ارزشمند خود را در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران که امروزه از معتبرترین مسابقات قرآنی جهان اسلام است را در اختیار کشور بنگلادش قرار داده و در برگزاری مسابقات بین‌المللی در این کشور کمک كند.


اين پيشنهاد با استقبال مدیران بنياد اسلامی و وزیر امور دینی بنگلادش مواجه شد.


 

/1102101305