این یک گزارش متفاوت است از یک هیئت متفاوت!

کد خبر: 4443
گزارش ذیل بخشی از این همت دوستان خوب ما در مرکز فرهنگی اسلامی فرانکفورت آلمان است.
وارث: وقتی محرم می رسد، دیگر مهم نیست کجای این کره خاکی ایستاده ای. شور و اشتیاق وافری در تو ایجاد می شود که برپا کننده خیمه ایی باشی سراسر معرفت در عزای سالار شهیدان و مظلوم کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام. تمام سعی ات را می کنی که پرچمی را در آن سوی زمین بنام "حسین علیه السلام" برافراشته کنی و به همه عالم بگویی که یا اهل العالم! حسین علیه السلام ما را مظلومانه سر بریدند و ...
 
گزارش ذیل بخشی از این همت دوستان خوب ما در مرکز فرهنگی اسلامی فرانکفورت آلمان است. به قول یکی از دوستان، اگر در ابتدا تصاویر این مراسم را ببینید، خواهید گفت که این خیمه گاه در ایران (یک کشور شیعی) است! اما خیر! این یک گزارش متفاوت است از یک خیمه عاشورایی در دل اروپا!
 
و اما بعد ...
 
طبق سنوات گذشته به مناسبت طلیعه ی محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا، امام حسین بن علی علیه السلام و اولاد و اصحاب باوفایش اقامه عزا در مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت آلمان صورت گرفت.
 
بنابراین گزارش، در این مراسم با شکوه که به مدت سیزده شب برگزار شد خیل کثیری از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت از شهر های مختلف آلمان حضور به هم رساندند.
 
این مراسم معنوی هر شب بعد از اقامه ی نماز جماعت عشاء، با قرائت زیارت پرفیض عاشورا آغاز می شد. بعد از آن نوای روح بخش کلام الله مجید با تلاوت مجلسی قرآن توسط حاج حسن صادقی زینت بخش محفل بود. سپس خطیب ارجمند حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین عظیمی فر به ایراد سخنرانی پیرامون تفسیر سوره مبارکه حمد با محوریت شرح صراط مستقیم پرداختند. و در پایان سخنرانی به ذکر مصیبت و مقتل خوانی پرداختند.
 
پس از ذکر مصیبت و پایان سخنرانی حجت الاسلام عظیمی فر، کربلایی حمیدرضا جواد زاده و حاج عباس تهرانی، مجلس را با مرثیه خوانی و عزاداری در رثای سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به پایان می رساندند. 
 
در این مجلس صمیمی و پر شور، زائرین و شرکت کنندگان، میهمان سفره ی اطعام حسینی علیه السلام بودند.

لازم به ذکر است که هیئت امام علی علیه السلام به عنوان کارگروه رسمی مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت سومین سال است که عهده دار تنظیم و مدیریت برنامه ها و همچنین اطلاع رسانی و تهیه گزارش از این مراسم می باشد.

این هیئت در آستانه‌ی ماه محرم الحرام 1430 هجری قمری - 1388 شمسی به منظور حفظ و احیای شعائر اسلامی و شیعی تأسیس شد تا مؤمنین و علاقه مندان به پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت علیهم السلام بتوانند در مناسبت های دینی بهره به موقع و مناسب معنوی را از جلسات مربوطه داشته باشند.