حجت الاسلام الهی فر:در دنیا باید اینطور باشی که اگر چیزی از دستت رفت برایت مهم نباشد

کد خبر: 45313
مراسم شب هجدهم صفر با پیش منبری حاج منصور نورائی و سخنرانی حجت الاسلام الهی فر و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری و حاج محسن جعفری ودیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در هیئت نورالائمه علیهم السلام برگزار شد
وارث: مراسم شب هجدهم صفر با پیش منبری حاج منصور نورائی و سخنرانی حجت الاسلام الهی فر و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری و حاج محسن جعفری ودیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در هیئت نورالائمه علیهم السلام برگزار شد. 
در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام الهی فر را می خوانید : 

حجت الاسلام الهی فر:

دعا برای فرزندان

«اللهم و من علی ببقاء ولدی ، و باصلاحهم لی ، و بامتاعی بهم . الهی امدد لی فی اعمارهم ، و زد لی فی اجالهم ، و رب لی صغیرهم ، و قو لی ضعیفهم، و اصح لی ابدانهم و ادیانهم و اخلاقهم ، و عافهم فی انفسهم و فی جوارحهم و فی كل ما عنیت به من امرهم ، و ادرر لی و علی یدی ارزاقهم . و اجعلهم ابرارا اتقیاء بصراء سامعین مطیعین لك ، و لاولیائك محبین مناصحین ، و لجمیع اعدائك معاندین و مبغضین ، امین.»1

خدایا به من منت بگذار تا فرزند صالح داشته باشم و من هم بزرگ شدند از آن ها بهره مند شوم. مرا مدد کن عمرهایشان طولانی باشد و سنشان بالا برود. خدایا تربیت کن کوچکترانشان را و آن هایی که ضعف دارند را قوت بده. بدنشان را سالم کن. دینشان هم دین خوبی باشد. خُلقشان هم خوب باشد. عافیت به آن ها بده. در امرشان عافیت قرار بده. روزیشان را هم در دست من فراوان قرار بده. این بچه های من را جزء نیکان و اتقیا و بصرا قرار بده. حرف گوش کن و مطیع تو و اولیائت باشند. محبت داشته باشند و همدیگر را نصیحت کنند.

عدم وابستگی به دنیا

اگر کسی علاقمند به دنیا نباشد به دنبال روزی نمی رود. خدا با ثروت مخالف نیست. وقتی خدا باران می فرستد باران رحمتش فراگیر است. مخالفت با دنیا ندارد ولی همین دنیا باید مدیریت شود. آدم باید در دنیا طوری حرکت کند که در دنیا نیفتد. باید قایقی داشته باشد و بتواند از دنیا بهره هایش را ببرد. خدا با ثروت و رفاه مخالف نیست. در دنیا باید این طور باشی که اگر چیزی از دستت رفت برایت اهمیتی نداشته باشد. نباید خیلی به آن دل ببندی.

امیرالمومنین علیه السلام یک تعبیری دارند که ما با اهل دنیا در دنیا شریک هستیم ولی آن ها در آخرت با ما شریک نیستند. خدا زن را کنار مرد قرار داد که در دنیا بتواند دوام بیاورد.

پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله اول که آمدند کار کردند. آیت الله مجتهدی به بعضی می گفتند: تو اول در بازار کار کن تا از سادگی در بیایی. بازار مایحتاج مردم است. اگر بازار عاقل نباشد مایحتاج مردم را نمی تواند تهیه کند. اگر عقل نداشته باشد نمی داند ثروت یعنی چه. یک عروسی می دهد که زن و شوهر را ده سال بدهکار می کند. نه دهم عقل در بازار است. بخاطر اینکه مال مردم است.

اگر دین را درست نگاه کنیم می بینیم پیامبر صلی الله علیه و آله مثل ما نیستند. این پیغمبری که در آن عالم نور پرورش یافته است به این دنیا آمده است.

ما مناسب ظرفمان اگر اندازه گیری شد و اندازه مان را نفهمیدیم خود دین ما را خفه می کند. اگر اندازه ام را ندانم خود همین منبر مرا بی دین می کند. آفرین بر کسی که اندازه خودش را بداند. عنکبوت برای چه خلق شده است؟ اگر خلقت عنکبوت برای همین باشد که جان پیامبر صلی الله علیه و آله را نجات دهد، عنکبوت کار خودش را انجام داده است. حضرت موسی علیه السلام چهار مرتبه به خدا گفت: این کرم را برای چه آفریدی؟ خدا به موسی علیه السلام گفت: موسی ابن کرم هم 70 بار از من پرسیده است که موسی را برای چه آفریده ای؟ در یک قضیه هم موسی کم آورد و خدا به او گفت باید بروی از کرم بپرسی. خدا روی سلیمان نبی را هم کم کرد و به او گفت: باید از مورچه عذر بخواهی. موسی علیه السلام از خدا پرسید: روزی را چگونه تقسیم می کنی؟ خدا به او فرمود: باید بروی و از آن کرم بپرسی. او رفت و دید آن کرم در حال خوردن برگی سبزی است. به او گفت: خدا به من گفته است از تو سوال کنم روزی ام را خدا چگونه می دهد. جواب داد: «سُبْحانَ مَنْ يرانِي و يسْمَعُ كَلامِي و يعْرِفُ مَكانِي و يذْكُرُنِي و لا ينْسانِي» پاك و منزه است آن خداوندي كه مرا ميبيند، و سخن مرا ميشنود، و به جايگاه من آگاه است، و به ياد من هست، و مرا فراموش نميكند.

/1102101304

 حجت الاسلام الهی فر:

پی نوشت:

1.     

صحیفه سجادیه، دعا برای فرزندان

2.     

تفسير روح البيان، ج 4، ص 96 و 97.