حفظ آیین‌های عزاداری راهبرد مقابله باجنگ نرم دشمن است

کد خبر: 46115
جهانگیرزاده با اشاره به تأثیر اقامه شعائر دینی در جامعه گفت: اگر این آیین‌ها را در جامعه گسترش دهیم، نسل جوان در برابر انحراف‌ها بیمه می‌شوند که در همین جهت یکی از هیأت‌های مذهبی بزرگ در سطح کشور متعلق به آستان حضرت معصومه(س) است و هفت هزار نفر از خادمان افتخاری آستانه در آن عضو هستند.
وارث: محمد جواد جهانگیرزاده، رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) در گفت و گویی با بیان اینکه نبرد نرم فرهنگی دشمن نتوانسته ریشه‌های آیین‌های مذهبی و اعتقادی را در میان مردم تضعیف کند، گفت: در حال حاضر ما شاهد افزایش روز به روز گرایش نسل جوان به آموزه های ناب اسلام هستیم.

وی افزود: آنچه امروزه در جذب نسل جوان به بنیان‌ها دینی مؤثر بوده آیین‌های فاطمی و مذهبی از جمله محرم و دهه فاطمیه هستند و همان گونه که امام خمینی(ره) فرموده‌اند، اگر ما بتوانیم این آیین‌ها را در جامعه گسترش دهیم خواهیم توانست نسل جوان را در برابر خطر انحراف بیمه کنیم.


به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، رییس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آستان حضرت معصومه(س) در راستای حفظ آیین‌های فرهنگی و مذهبی و نشر معارف دینی اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع در ایام مختلف سال برای گروه‌های سنی مختلف کرده است، گفت: در حال حاضر برای قشر نوجوان، خردسال و بزرگسال برنامه‌های هیأت های عزاداری در طول هفته و مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود که در محرم سال جاری برنامه بیرق سرخ که از شبکه دو سیما پخش شد نمونه هیأت های عزاداری آستان برای کودکان و نوجوانان است.


رئیس ستاد آیین‌های فاطمی با تأکید براین که در حال حاضر برای دختران و پسر نوجوان در رواق نوجوان و سالن امام خامنه ای برنامه‌های عزاداری به صورت مرتب برگزار می شود، ادامه داد: در حال حاضر آستان حضرت معصومه(س) یکی از هیأت های مذهبی بزرگ را در سطح کشور دارا بوده و هفت هزار نفر از خادمان افتخاری آستانه در این هیأت عضو هستند.


جهانیگر زاده تصریح کرد: تا زمانی که هیأت های مذهبی در جامعه بر پا باشند و معارف ناب محمدی و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی را در جامعه زنده کنند دشمن نخواهد توانست کوچکترین آسیبی به انقلاب و نظام وارد کند.


وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید از همان دوران کودکی فرزندان خود را با هیأت و برنامه‌های عزاداری آشتی دهند، یادآور شد: حضور در هیأت و هیأتی شدن در مواقع سخت انتخاب میان گناه و سعادت راه درست را به فرزندانمان نشان داده و آن‌ها را در برابر توطئه های دشمن بیمه می کند.

منبع: خبرگزاری شبکه خبر دانشجو
/1102001307