زیارت نامه ای از ناحیه حضرت صاحب الزمان (عج) برای عاشقانش + صوت
وارث : زیارت آل یاسین، یکی از زیارتهای مشهور حجت بن الحسن (عجل الله تعالي فرجه الشريف) دوازدهمین امام شیعیان است که با سلام دادن به آن حضرت ، ایشان را با صفات مخصوص به خودشان مورد خطاب قرار می دهیم و سپس گواه و شهادت بر وجود ائمه اطهار(ع) می دهیم و حقانیت آخرت و مسائل آخرتی را تایید می کنیم و درآخر یاری و دوستی خود را با امام زمان اعلام می کنیم با خواندن آن می توان به برخی حقایق معنوی حضرت دست یافت:اینکه امام زمان (عج)مظهر و حامل اسم «الله» ،و راه ورود به کتاب خداوند، وعده حتمی خداوند و تجلی کامل ترین نماز،حمد و استغفار می باشند ، لذا حضرت مهدی نیز منتظرند،منتظر آمادگی ما.به امید روزی که ما از منتظران واقعی آن حضرت باشیم و بتوانیم خود را به عنوان دوست واقعی آن حضرت خطاب کنیم.ان شاءالله. کیفیت خواندن زیارت آل یاسین : خواندن این زیارت باید با حضور قلب و ادب کامل باشد،امام زمان را در یک قدمی خود حس کند و آنگونه که شایسته است با ایشان صحبت کند باید واقعا بپذیرد که امام او را می بیند ، صدایش را میشنود و به او توجه دارد و حتی الامکان زیر آسمان بایستد و با توجه کامل زیارت را قرائت نماید.خصوصیات زیارت آل یاسین : 1 – این زیارت نامه از ناحیه خود امام زمان (عج) است . 2 – این زیارت نامه توقیعی است که از ناحیه امام زمان (عج) صادر گشته . حضرت می فرمایند : هرگاه خواستید به ما توجه پیدا کنید ، همان گونه که خداوند فرمود بگویید : « سلام علی آل یاسین » (1) 3 – واژه « سلام » 24 مرتبه در این زیارتنامه ذکر شده است . 4 – دوازده بار واژه « حق » و نیز دوازده مرتبه واژه « حجت » مشاهده می شود . 5 – این زیارتنامه ، حاوی ترکیبات زیبا و خلاقانه و تعبیرات دلنشین همراه با القاب متین است که سزاوار مقام ولی اللهی است و نشانگر مقامات و حالات معنوی و روحانی این امام معصوم (ع) است . 6 – در این زیارتنامه خود امام معصوم دلسوزانه به پیروانش می آموزد که چگونه و با چه ترتیبی و با چه ادبی ، با چه القابی و با چه تعبیری او را صدا بزنند و بدین ترتیب زائرانش در حالات معنوی ایشان مهمان می شوند و با مقامات یک ولی خدا آشنا می گردند . 7 – این زیارتنامه مانند دیگر زیارتنامه های شیعیان غنی و پر محتوا و با مضامین بلند و عالی استضمنا بسیار معتبر است و می توان گفت خلاصه ای از عقیده هر شیعه در زمان غیبت است و آنچه یک فرد شیعه باید در زمان غیبت بداند در آن آمده است . 8 – در این زیارتنامه ، ابتدا سلام های متعددی با مضامین والا خطاب به امام عصر(عج) توسط خودش آمده و سپس حضرت را برای عقاید قلبی خود از اقرار به همه امامان معصوم(ع) و دیگر عقاید شیعه شاهد می گیرد . 9 - نوع زیارت های رسیده از حضرات معصومین(ع) نسبت به معصوم دیگر صادر شده و حجتی کیفیت زیارت حجت دیگری را بازگو نموده است . اما اینکه حجتی بویژه بگوید :« با من با این جملات سخن بگویید .» این امر از لطایف نوری و ویژگی های زیارت شریفه آل یاسین است . 10 – در این زیارت نامه زائر سالک باید بعد از ادای ادب و سلام به وحدانیت خداوند و حقانیت پیامبر اعظم(ص) شهادت بدهد و نیز بر حقانیت دوازده تن معصوم(ع) تاکید بورزد . 11 – زائر سالک باید به حقانیت مرگ اقرار و اعتراف نماید و مسائل بعدی آن مانند فرشته پرسش و پاسخ دورن قبر ، قیامت ، پل صراط ، و دیگر وعده های الهی را بپذیرد و معترف باشد و همچنین اعلام تولی و تبری نماید . 12 – معیار واقعی برای بدبخت و یا خوشبخت بودن مشخص شده است . 13 – در دعای بعد از زیارت آل یاسین هم پس از صلوات بر پیامبر اعظم(ص) دعاهایی در مورد دعا کننده وجود دارد و نیز صلوات بر حضرت حجت(عج) با القاب مخصوص و بعد دعاهایی در مورد حفظ و فرج و ظهور حضرت و درباره شیعیان آمده است . 14 – در خاتمه این زیارتنامه می گوییم : نفس ما به خداوند و پیامبر اعظم(ص) و امام علی(ع) و دیگر امامان معصوم(ع) مومن است و به امامان بزرگوار بخصوص به حضور امام عصر ، بقیه الله(عج) عرض می کنیم :« نفسمان و جانمان برای یاری کردن شما حاضر و آماده است و دوستی ما با شماست ؛ و برای شماست آن هم خالصانه و بی پیرایه و سرانجام در آخرین حرف و آخرین کلام صلوات می فرستیم .... متن زیارت آل یاسین ...سَلامٌ عَلی آلِ یاسینسلام بر آل یاسیناَلسَّلامُ عَلَیکَ یا داعیَ اللهِ وَ ربّانیَّ آیاتِهسلام بر تو، ای دعوت کنندهی به سوی خدا، و دانای بزرگ آیات اواَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بابَ اللهِ وَ دیّانَ دینِهسلام بر تو، ای دروازهی (سرای رحمتِ) خدا و (ای) داور دین اواَلسَّلامُ عَلیکَ یا خَلیفةَ اللهِ وَ ناصِرَ حَقِّهسلام بر تو، ای جانشین خدا و یاری کنندهی حق اواَلسَّلامُ عَلیکَ یا حُجَّةَ اللهِ وَ دلیلَ إرادَتِهسلام بر تو، ای حجّت خدا و (نشانگر و) راهنمای ارادهی اواَلسَّلامُ عَلیکَ یا تالیَ کِتابِ اللهِ وَ تَرجُمانَهسلام بر تو، ای تلاوت کنندهی کتاب خدا و روشنگر آناَلسَّلامُ عَلَیکَ فی آناءِ لَیلِکَ وَ أطرافِ نَهارِکُسلام بر تو، در تمام لحظههای شبانهات و ساعتهای روزتاَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بَقیَّةَ اللهِ فی أرضِهسلام بر تو، ای باقینهادهی خدا در زمیناَلسَّلامُ عَلَیکَ یا میثاقَ اللهِ الَّذی أخَذَهُ وَ وکَّدَهسلام بر تو، ای میثاق خداوند که بر آن پیمان گرفته و استوارش ساخته استاَلسَّلامُ عَلیکَ یا وَعدَ الله الَّذی ضَمِنَهسلام بر تو، ای وعدهی خدا که خود آن را تعهّد کردهاستاَلسَّلامُ عَلَیکَ أیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنصوبُ وَ الْعِلمُ الْمَصبوبسلام بر تو، ای پرچمِ بلندِ افراشته و ای دانشِ ریزانوَ الْغَوثُ وَ الرَّحمَةُ الواسِعَةو ای فریادرسِ (درماندگان) و ای رحمتِ گستردهوَعداً غَیرَ مَکذوب(که) وعدهای دروغ ناشدنی (است)اَلسَّلامُ عَلیکَ حینَ تَقومسلام بر تو؛ آن گاه که میایستیالسَّلامُ عَلیکَ حینَ تَقعُدسلام بر تو؛ آن گاه که مینشینیالسَّلامُ عَلیکَ حینَ تَقرءُ وَ تُبیِّنسلام بر تو؛ آن گاه که (قرآن) میخوانی و بیان میکنیاَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تُصَلّی وَ تَقنُتسلام بر تو؛ آن گاه که نماز میگزاری و قنوت میخوانیاَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تَرکَعُ وَ تَسجُدَسلام بر تو؛ آن گاه که رکوع و سجود میآوریاَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرسلام بر تو؛ آن گاه که «لا اله الا الله» و «الله اکبر» میگوییاَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تَحمَدُ وَ تَستَغفِرسلام بر تو؛ آن گاه که (خدا را) میستایی و آمرزش میخواهی،اَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تُصبِحُ وَ تُمسیسلام بر تو؛ آن هنگام که روز را آغاز میکنی و آن گاه که روز را پشت سر میگذاریاَلسَّلامُ عَلَیکَ فی الَّلیلِ إذا یَغشی وَ النَّهارِ إذا تَجَلّیسلام بر تو در شب؛ آن گاه که (تاریکیاش گیتی را) فرو پوشد و در روز؛ آن گاه که روشناییاش آشکار گردداَلسَّلامُ عَلیکَ أیُّهَا الإمامُ المَأمونسلام بر تو؛ ای امامِ امانیافتهاَلسَّلامُ عَلَیکَ إیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأمولسلام بر تو؛ ای پیشاپیشداشتهی آرزو شدهاَلسَّلامُ عَلَیکَ بِجَوامِعِ السَّلامسلام بر تو، همهی سلامهای جامع و فراگیراُشهِدُکَ یا مَولایای مولای من، تو را به گواهی میگیرمأنّی اَشهَدُ أن لا إلهَ إلاّ الله وَحدَهُ لا شَریکَ لَهَکه من شهادت میدهم: خدایی جز الله نیست و او یکتای بیهمتاستوَ اَشهَدُ أنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ وَ رَسولُهو این که حضرت محمّد بنده و فرستادهی اوستلا حَبیبَ إلاّ هُوَ وَ أهلُهو محبوبی جز او و خاندانش نیستوَ اُشهِدُکَ یا مَولای اَنَّ علیّاً أمیرَالمُؤمِنینَ حُجَّتُهمولایم، نیز گواهت میگیرم که علی امیر مؤمنان حجّت اوستوَ الْحَسَن حُجَّتُهو حسن حجّت اوستوَ الْحُسینَ حُجَّتُهو حسین حجّت اوستوَ عَلیَّ بنَ الْحُسینِ حُجَّتُهو علیّ بن الحسین حجّت اوستوَ مُحَمَّدَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُهو محمّد بن علی حجّت اوستوَ جَعفَر بنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهو جعفربن محمّد حجّت اوستوَ موسَی بنَ جَعفَرٍ حُجَّتُهو موسی بن جعفر حجّت اوستوَ عَلیَّ بنَ موسی حُجَّتُهو علیّ بن موسی حجّت اوستوَ مُحَمَّدَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُهو محمّد بن علی حجّت اوستوَ عَلیٍّ بنَ مُحَمَّدَ حُجَّتُهو علی بن محمّد حجّت اوستوَ الْحَسَن بنَ عَلیٍّ حُجَّتُهو حسن بن علی حجّت اوستوَ اَشهَدُ اَنَّکَ حُجَّةُ اللهوشهادت میدهم که تو حجّت خداییأنتُم الاوَّلُ وَ الاخِِرآغاز و انجام شماییدوَ أنَّ رَجعَتَکُم حَقٌّ لا رَیبَ فیهاو (نیز گواهم بر) این که بازگشت شما (به این جهان)، راست است و شکی در آن نیست؛یَومَ لایَنفَعُ نَفساً ایمانُها لَمتَکُن آمَنَت مِن قَبل اَو کَسَبَت فی ایمانِها خَیراًدر آن روز که ایمانِ کسی که از پیش ایمان نیاوردهباشد، یا از ایمان بهرهی نیکویی نداشتهباشد، او را سود نمیبخشدوَ أنَّ الْمَوتَ حَقّهم چنین (گواهی میدهم) که مرگ راست استوَ أنَّ ناکِراً وَ نکیراَ حَقّو آمدن دو فرشتهی پرسشگر (در گور) راست استوَ اَشْهَدُ اَنَّ النَّشرَ حَقّنیز شهادت میدهم که از نو زنده شدن راست استوَ البَعثَ حَقِّو برانگیختهشدن راست استوَ اَن الصِّراطَ حَقّو (پل) صراط راست استوَ المِرصادَ حَقّو (در) کمینگاه (بودن خدا) راست استوَ المیزانَ حَقّو ترازوی (سنجش اعمال) راست استوَ الْحََشرَ حَقّو رستاخیز راست استوَ الحِسابَ حَقّو حسابرسی کردارها راست استوَ الْجَنَّةَ وَ النّارَ حَقّو بهشت و دوزخ راست استوَ الوَعدَ وَ الوَعیدَ بِهِما حَقّو نوید و هشدار به آن دو راست استیا مَولایَ شَقِیَ مَن خالَفَکُم وَ سَعِدَ مَن أطاعَکُمای مولای من، آن که با شما به مخالفت برخاست نگونبخت و آن که شما را اطاعت کرد سعادتمند استفَاشْهَدْ عَلی ما أشهَدتُکَ عَلَیهپس بر آن چه تو را بر آن شاهد گرفتم گواه باشوَ أنَا وَلیٌّ لَکٍَکه من دوستدار توامبَریءٌ مِن عَدُوِّکو از دشمن تو بیزارفَالحَقُّ ما رَضیتُموهحق همان است که شما را پسند آیدوَ الباطِلُ ما أسخَطتُموهًو باطل همان که شما از آن ناخشنود باشیدوَ الْمَعروفُ ما أمَرتُم بِهتنها آن چه شما فرمان دادهاید، آشنا (و پذیرفتهی فطرت) استوَ الْمُنکَرُ ما نَهَیتُم عَنهو آن چه نهی فرمودهاید ناشناخته (و ناپسند) استفَنَفسی مُؤمِنَةٌ بِاللهپس دل من به خداوند ایمان داردوَحدَهُ لا شَریکَ لَهخدای یکتای بی همتاوَ بِرَسولِه وَ بِأمیرِالمُؤمِنینَو به رسول او و به امیرالمومنین (ایمان دارد)وَ بِکُم یا مَولای أوَّلِکُم وَ آخِرِکُمو به شما -ای مولایم- از نخستین تا واپسینان (ایمان دارد)وَ نُصرَتی مَعَدَّةٌ لَکُمو همواره آمادهی یاری شمایموَ مَوَدَّتی خالِصَةٌ لَکُمو دوستی من فقط برای شماستآمینَ آمینبپذیرید، بپذیرید.دعای بعد از زیارت آل یاسین :اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ نَبِىِّ رَحْمَتِکَ،خدایا از تو خواهم که درود فرستى بر محمد پیامبر رحمتتوَکَلِمَةِ نوُرِکَ، وَاَنْ تَمْلَأَ قَلْبى نوُرَ الْیَقینِ، وَصَدْرى نوُرَ الأیمانِ،و کلمه نورت و دیگر آنکه پرکنى دل مرا با نور یقین و سینهام را با نور ایمانوَفِکْرى نوُرَ النِّیَّاتِ، وَعَزْمى نوُرَ الْعِلْمِ، وَقُوَّتى نوُرَ الْعَمَلِ وَلِسانىو اندیشهام را با نور تصمیمها و ارادهام را با نور علم و نیرویم را با نور عمل و زبانمنوُرَ الصِّدْقِ، وَدینى نوُرَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ، وَبَصَرى نوُرَ الضِّیآءِ،را با نور راستگوئى و دین و مذهبم را با نور بینائیهائى از نزد خودت و چشمم را با نور روشنائىوَسَمْعى نوُرَ الْحِکْمَةِ، وَمَوَدَّتى نوُرَ الْمُوالاةِ لِمُحَمَّدٍ وَآلِهِ عَلَیْهِمُو گوشم را با نور فرزانگى و حکمت و دوستیم را با نور موالات محمد و آلش علیهمالسَّلامُ، حَتّى اَ لْقاکَ وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَمیثاقِکَ، فَتُغَشّیَنى رَحْمَتُکَالسلام تا تو را دیدار کنم و من به عهد و پیمان تو وفا کردم پس رحمت خود را بر من بپوشانیا وَلِىُّ یا حَمیدُ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فى اَرْضِکَ،اى سرپرست و اى ستوده خدایا درود فرست بر محمد حجت تو در روى زمینتوَخَلیفَتِکَ فى بِلادِکَ، وَالدَّاعى اِلى سَبیلِکَ، وَالْقآئِمِ بِقِسْطِکَ، وَالثَّآئِرِو جانشین تو در شهرهایت و دعوت کننده بسوى راهت و قیام کننده به عدل و دادت و انقلاب کنندهبِاَمْرِکَ، وَلِىِّ الْمُؤْمِنینَ، وَبَوارِ الْکافِرینَ، وَمُجَلِّى الظُّلْمَةِ، وَمُنیرِ الْحَقِّ،به دستور تو، دوست مؤمنان و نابودى کافران و برطرف کننده تاریکى و روشن کننده حقوَالنَّاطِقِ بِالْحِکْمَةِ وَالصِّدْقِ، وَکَلِمَتِکَ التَّآمَّةِ فى اَرْضِکَ، الْمُرْتَقِبِو گویاى به حکمت و راستى و آن کلمه (دستور و فرمان) کاملت در روى زمین که در حال انتظارالْخآئِفِ، وَالْوَلِىِّ النَّاصِحِ، سَفینَةِ النَّجاةِ، وَعَلَمِ الْهُدى، وَنوُرِ اَبْصارِو هراس بسر برد و آن سرپرست خیرخواه و کشتى نجات و پرچم هدایت و روشنى دیدگانالْوَرى، وَخَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَارْتَدى، وَمُجَلِّى الْعَمى الَّذى یَمْلَأُمردم و بهترین کسى که جامه ورداء ببر کرد و زداینده گمراهى آنکس که پرکندالْأَرْضَ عَدْلاً وَقِسْطاً، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً، اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍزمین را از عدل و داد چنانچه پرشده باشد از ستم و بیدادگرى که براستى تو بر هر چیزقَدیرٌ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى وَلِیِّکَ وَابْنِ اَوْلِیآئِکَ الَّذینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْتوانائى خدایا درود فرست بر بنده مقرب درگاهت و فرزند بندگان مقربت آنانکه فرض کردى فرمانبرداریشان راوَاَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ، وَاَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهَّرْتَهُمْ تَطْهیراً، اَللّهُمَو واجب گرداندى حقشان را و دور کردى از ایشان پلیدى را و بخوبى پاکیزهشان کردى خدایاانْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ لِدینِکَ، وَانْصُرْ بِهِ اَوْلِیآئَکَ وَاَوْلِیآئَهُ، وَشیعَتَهُیاریش کن و بدست او دینت را یارى کن و یارى کن بوسیله او دوستان خودت و دوستان او و شیعیانوَاَنْصارَهُ، وَاجْعَلْنا مِنْهُمْ، اَللّهُمَّ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَطاغٍ، وَمِنْ شَرِّو یاورانش را و ما را نیز از آنان قرار ده خدایا نگاهش دار از شر هر متجاوز و سرکشى و از شرجَمیعِ خَلْقِکَ، وَاحْفَظْهُ مِنْ بَیْنَ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ، وَعَنْ یَمینِهِ وَعَنْهمه مخلوق خودت و محافظتش کن از پیش رُویش و از پشت سرش و از سمت راستش و از طرفشِمالِهِ، وَاحْرُسْهُ وَامْنَعْهُ مِنْ اَنْ یوُصَلَ اِلَیْهِ بِسُوءٍ، وَاحْفَظْ فیهِچپش و پاسداریش کن و نگاهش دار از اینکه گزند و آسیبى بدو رسد و (شوکت و عزت) رسولرَسوُلَکَ وَآلَ رَسوُلِکَ، وَاَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ وَاَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ، وَانْصُرْو آل رسولت را در (وجود) او حفظ فرما و آشکار (یا پیروز) گردان بدست او عدل و داد را و بیاریتناصِریهِ، وَاخْذُلْ خاذِلیهِ، وَاقْصِمْ قاصِمیهِ، وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَةَ الْکُفْرِ،کمکشکن ویاورش را نیز یارى کن و هر که دست از یاریش بردارد خوار گردان و در هم شکن شکنندهاش را و بشکن بدست اووَاقْتُلْ بِهِ الْکُفَّارَ وَالْمُنافِقینَ، وَجَمیعَ الْمُلْحِدینَ حَیْثُ کانوُا مِنْقدرت و شوکت کافران را و آنان را بدست آن حضرت به خاک هلاک افکن و هم چنین منافقان و همه بىدینان ستیزهجو را در هر جامَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها، بَرِّها وَبَحْرِها، وَامْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً،هستند از خاورهاى زمین و باخترهاى آن چه در خشکى و چه در دریا، و پرکن بوسیله او زمین را از عدل و دادوَاَظْهِرْ بِهِ دینَ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، وَاجْعَلْنِى اللَّهُمَّ مِنْو آشکار (یا پیروز) کن بوسیلهاش دین پیامبرت - صلى اللّه علیه و آله - را و قرار ده خدایا مرا نیز ازاَنْصارِهِ وَاَعْوانِهِ، وَاَتْباعِهِ وَشیعَتِهِ، وَاَرِنى فى آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُیاران و کمک کاران و پیروان و شیعیانش و به من به نما در مورد آل محمد علیهمالسَّلامُ ما یَاْمُلوُنَ، وَفى عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَروُنَ، اِلهَ الْحَقِّ آمینَ، السلام آنچه را آرزو داشتند و در مورد دشمنشان آنچه از آن مىترسند مستجاب گردان اى معبود حقیا ذَاالْجَلالِ وَالْأِکْرامِ، یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ. و اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى مهربانترین مهربانان .....................صوت/زیارت آل یاسین با نوای محمدرضا فرهمند دریافت فایل...........................مهدیم من ، که مرا گرمی بازاری نیستبهتر از یوسفم و هیچ خریداری نیستهمه گویند که در حسرت دیدار منندلیک در گفته این طایفه کرداری نیست/1102101305