حجت الاسلام شریف: توطئه دشمن برای فضیلت شکنی اهل بیت (ع)+ گزارش تصویری

کد خبر: 46349
ایام شهادت امام حسن عسکری علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام شریف و مداحی حاج سعید خرازی و کربلایی نریمان پناهی در مکتب الحسین علیه السلام برگزار شد

وارث: ایام شهادت امام حسن عسکری علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام شریف و مداحی حاج سعید خرازی و کربلایی نریمان پناهی در مکتب الحسین علیه السلام برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام شریف را می خوانید:


حجت الاسلام شریف:

توطئه دشمن

یکی از کارهایی که دشمنان اهل بیت علیهم السلام  بعد از وفات رسول اکرم صلی الله علیه و آله انجام دادند تخریب اهل بیت علیهم السلام است. یکی از کارهای آن ها تخریب جایگاه اهل بیت علیهم السلام بود. چون اهل بیت ما با توجه به سفارشاتی که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله مکرر فرموده بودند بسیار جایگاه ممتازی داشتند. آمدند گفتند برای اینکه اهل بیت علیهم اسلام را تخریب کنیم باید ریشه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را تخریب کنیم. وقتی ریشه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را تخریب کردیم زدن ریشه امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها برای ما آسان خواهد بود.

بالای سر پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند و وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: یک قلم و کاغذی بیاورید تا برای شما مطلبی بنویسم که تا قیامت گمراه نشوید، همان جا تخریب ایشان را شروع کردند. یک نفر بالای سر پیامبر صلی الله علیه و آله بلند شد و گفت: ایشان دارند هذیان می گویند. ایشان کسی بودند که برایشان آیه نازل شده بود که از روی هوا و هوس سخن نمی گویند مگر چیزی که به ایشان وحی می شود را می فرمایند. با این حرف، راه را برای خودشان باز کردند.

در حجة الوداع پنج نفر به خانه کعبه رفتند و گفتند: نبوت در دست بنی هاشم بوده است و امامت نباید در دست آن ها باشد. این عهدنامه را پیش کسی گذاشتند و در آن عهدنامه هم برنامه خلافت را ترسیم کرده بودند. این ها را هم اهل سنت در کتابهایشان نوشته بودند ولی حذف نکرده بودند زیرا نمی دانستند شیعه روزی قدرت می گیرد. ترتیب خلافت را چیده بودند. نقشه آن طور که می خواستند پیش نرفت. بعضی از کاندیدهای خلافت از گود خارج شدند. زمان عثمان هم او آن قدر بد حکومت کرد که همه می خواستند او برود و رو به علی بن ابیطالب علیه السلام آوردند.

می گفتند: اگر بخواهیم در خلافت مستقر شویم باید این خانواده را طوری بزنیم که دیگر نتوانند بلند شوند. همه شأن اهل بیت علیهم السلام را می دانستند. همه می دانستند که فاطمه زهرا سلام الله علیها کسی است که اگر پیامبر صلی الله علیه و آله به مسافرت بروند آخرین کسی را که زیارت می کنند و هنگام بازگشتشان هم اولین کسی را که می دیدند دخترشان فاطمه زهرا سلام الله علیها بودند. ایشان را از میان برداشتند چون به فضائل و بزرگی ایشان واقف بودند. گفتند باید این فاطمه را بزنیم تا به خواسته هایمان برسیم. گفتند: باید علی بن ابیطالب علیه السلام را هم بزنیم.

همه این ها را می دانستند. اگر علی علیه السلام را می زدند کار تمام می شد، اگر حضرت زهرا سلام الله علیها را می زدند کار تمام می شد. لذا همه جوره برای این اتفاق مایع گذاشتند. بارها و بارها پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فضائل علی بن ابیطالب علیه السلام را برای این مردم گفته بودند.

علامه مجلسی در جلد 36 بحارالانوار حدیثی را نقل می کند که قبل از آن که حدیث را نقل کند می فرماید: این حدیثی را که می خواهم نقل کنم همه علمای شیعه و سنی روی آن اتفاق نظر دارند. حدیث می فرماید: شبی که به معراج رفتم به هر گروهی از ملائکه که برخورد کردم گفتند: از علی بن ابیطالب علیه السلام چه خبر؟ آسمان اول گفتند: یا رسول الله از علی علیه السلام چه خبر؟ آسمان دوم رفتم. گفتند: یا رسول الله از علی علیه السلام چه خبر؟ و ... تا جایی که من پیغمبر فکر کردم اسم علی از اسم من بالاتر است. به آسمان چهارم که رسیدم دیدم علی بن ابیطالب علیه السلام آنجا است. گفتم: علی جان از من سبقت گرفته ای؟ جبرئیل علیه السلام جلو آمد و گفت: با چه کسی صحبت می کنید یا رسول الله؟ گفتم: با برادرم علی بن ابیطالب علیه السلام. عرضه داشت یا رسول الله این که علی بن ابیطالب علیه السلام نیست. ملائکه آسمان به قدری مشتاق زیارت علی بن ابیطالب علیه السلام بودند که به خدا گلایه کردند که چرا نمی توانند ایشان را ببینند. خدا ملکی را به شکل علی علیه السلام خلق کرد و در آسمان چهارم قرار داد تا وقتی که ملائکه دلشان برای ایشان تنگ می شود به آسمان چهارم بیایند و او را زیارت کنند.

آن ها همه این فضائل را می دانستند. امام صادق علیه السلام می فرمایند: روز قیامت اولین کسی که وارد بهشت می شود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشند. خانم وارد نمی شوند و می فرمایند: اول باید دوستانم وارد شوند. خدا می فرماید: هر کسی را که می خواهی جدا کن. حضرت در صحرای محشر می روند. وقتی به دوستان حضرت زهرا سلام الله علیها خطاب می شود وارد بهشت شوید، آن ها هم وارد بهشت نمی شوند. خطاب می رسد: شما چرا وارد بهشت نمی شوید؟ عرضه می دارند: این قدر در دنیا ما را بخاطر دوستی با حضرت فاطمه سلام الله علیها ملامت کرده اند و ما تخریب شده ایم و به ما توهین شده است ما به این راحتی وارد بهشت نمی شویم. به این مردم بگویید محب فاطمه زهرا سلام الله علیها جایگاهش کجا است.

هر کسی در محبت حضرت زهرا سلام الله علیها جرعه ای آب به شما بدهد دستش را می گیرید و وارد بهشت می شود. هر کسی بخاطر محبت حضرت زهرا سلام الله علیها لقمه ای نان به شما بدهد دستش را می گیری و او را به بهشت می بری.

/1102101304

حجت الاسلام شریف: