نهم ربیع الاول؛ غدیر دوم شیعیان

کد خبر: 46440
کارشناس مهدویت، نهم ربیع را روز تجدید بیعت با امام حی و زنده و غدیر ثانی دانست.
وارث :حجت‎الاسلام والمسلمین محمدرضا فوادیان، گفت: نهم ربیع‌الاول سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی(عج) و روز بازخوانی و اهتمام ویژه‌ شیعیان به امر مهدویت است.
وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که از جایی که این روز مختص به امام زمان(عج)ویکی از روزهای تاثیرگذار در مکتب اسلام و امامت است بزرگداشت این روز در راستای تعظیم شعائر الهی به حساب می‌آید .
استاد حوزه بیان کرد: ولایت باعث رشد و تعالی روحی و معنوی انسان می‌شود و از دیگر سوی باعث تقویت ایمان بندگان خدا در راه حق و حقیقت خواهد بود.
وی گفت: اهمیت و ارزش این روز بزرگ کم از غدیر و عاشورا و فاطمیه نیست زیرا در این روز با امامی بیعت می‎کنیم که احیاگر همه این ارزش‎ها در عالم خلقت است.
این استاد حوزه بیان کرد: این روز روز سرور اهل بیت(ع) است و همه شیعیان باید خود را برای برگزاری و عید و رسیدگی به امورات معنوی و رابطه امام و مامومی آماده کنند.
وی گفت: شیعه تنها نیست و اعتقاد به امام حی و زنده زمان برای همه ما اهمیت دارد و به دنیا نیز اعلام می‏داریم که شیعه تنها نیست و در این روز یک بار دیگر اثبات هویت و تجدید هویت شیعه شکل می‎گیرد.
این استاد حوزه بیان کرد: یکی از دلایلی که در سالهای اخیر مسوولان فرهنگی و مراکز تخصصی مهدوی سعی در احیای آن دارند این است که این روز روز تجدید بیعت با آرمان مهدویت است و هیچگاه نباید این عهد و یپمان از یادها برود.
وی گفت: اگر شیعیان در روز اربعین از سراسر دنیا خود را به حرم امام حسین(ع) می‎رسانند که پس از عزاداری در عاشورا با امام خویش عهد و پیمان ببندند در این روز نیز شیعیان باید با امام خود تجدید میثاق داشته و سالی یک بار در این روز به امام خود پیوند بخورند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه نیز با توجه به شبهاتی که دنیا در خصوص موعود موجود و تشکیکی که از سوی مخالفان در سطح جهان از این جریان ایجاد می‌شود، بزرگداشت این روز تلاشی برای ریشه‌دارتر کردن و عمق بخشیدن به این باور اسلامی و شیعی در سطح جهان است.
نویسنده کتاب امام زمان(عج) و قهرمانان کربلا بیان کرد: امام زمان (عج) تحقق بخش آرمان‌های الهی و ثمره تلاش حجت‌های آسمانی است؛ اگر کسی قرار باشد این دنیا که هر روز به سمت سیاهی و ظلم و فساد و جنگهای پیچیده و سلاح‎های کشتار جمعی و... پیش می‎رود، نجات یابد قطعا باید ظهوری این چنین داشته باشد وگرنه هیچ موعودی توان نجات این جهان را نخواهد داشت.
وی گفت: امام زمان(عج) معصوم(ع) و قول و فعل و عمل و رفتار و گفتار او بر اساس و محور قرآن و شریعت نبوی است و تنها کسی که لایق سرپرستی جهان است چنین بزرگواری است که ذره‎ای هوا و هوس دنیا در سرندارد و دغدغه ایشان اصلاح امور مردم و نجات انسان و زمین و آسمان است.
وی خاطرنشان کرد: روز نهم ربیع ظرفیتی است که بندگان خدا هر ساله یک بار بیعت خود را با این امام اعلام و اعلام آمادگی کنند که می‎توانند حضرت را در رسیدن به این جامعه یاری کنند و از این به بعد آنها هستند که باید امتحان خود را پس بدهند.
فوادیان بیان کرد: در حقیقت نهم ربیع شکرانه ولایت و نعمت بزرگ الهی است که خداوند به ما داده است و از نظر اهمیت این روز را غدیر ثانی نیز نامیده‎اند چون شیعیان در این روزگار سخت با امام خود اعلام همراهی می‎کنند.
این کارشناس مهدویت تصریح کرد: مهدی‌شناسی، مهدی‌ دوستی، مهدی‌باوری، مهدی‌یاوری و در نهایت مهدی زیستی (زندگی مهدوی) از مراحلی است که شیعیان باید با تدبر و تفکر در اعمال و چگونگی زیست و فکر خود، خود را برای رسیدن به این مرتبه آماده سازند و نهم ربیع بهترین روز برای چنین محاسبه‎ و توان سنجی است.

/1102101305