برگزاری ویژه برنامه‌های وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در بارگاه منور رضوی

کد خبر: 48028
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در سه نوبت بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
وارث :حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن دهم ربیع‌الثانی سالروز رحلت جانگداز کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم‌های عزاداری و سوگواری‌ای در سه نوبت در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.


وی افزود: مراسم شب وفات و شام رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه(س) از ساعت 17:30 تا 20 روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه سی‌ام دی ماه و اول بهمن ماه برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها حجت‌الاسلام محمد وحیدی پیرامون موضوع سیره و سنت حضرت فاطمه معصومه(س) به ایراد سخن می‌پردازد.


معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه سالروز رحلت جانگذار خواهر گرامی امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) از ساعت 10:30 تا  13 روز پنج‌شنبه اول بهمن ماه برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام ناصر رفیعی با موضوع سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) و مقام و جایگاه ایشان در نزد پدر گرامیشان حضرت امام موسی کاظم(ع) سخنرانی می‌کند.


حسینی تصریح کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سیدجعفر ماهرخسار، ابراهیم قانع، سیدهاشم وفایی، سیدمهدی رضایی و احمد واعظی به مناجات خوانی، قرائت دعای کمیل و عزاداری و مرثیه‌سرایی در وصف این بانوی بزرگوار می‌پردازند.


وی تأکید کرد: حضور در این برنامه‌ها ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بوده و حاضران ضمن عرض تسلیت این مصیبت عظمی به محضر مبارک ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌توانند این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌مند شوند و امیدواریم که ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی این بانوی بزرگوار به عنوان الگویی کامل مورد توجه و بهره‌مندی بانوان و به ویژه دختران مسلمان واقع شود.

/1102101305