من خودم را مدیون افرادی می دانم که در این عرصه زحمت می کشند

کد خبر: 49245
حاج محمد صمیمی شاعر و مداح اهل بیت علیهم السلام ظهر امروز با حضور در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از غرفۀ وارث دیدن کردند.
وارث: حاج محمد صمیمی شاعر و مداح اهل بیت علیهم السلام ظهر امروز با حضور در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از غرفۀ وارث دیدن کردند.
متن گفت و گوی انجام شده با حاج محمد صمیمی را می خوانید:

همانطور که قبل از مصاحبه عرض کردم و قبلا هم گفتم واقعا من خودم را  مدیون افرادی میدانم که در این عرصه رسانه دیجتال هیئت زحمت می کشند ، مخصوصا این مجموعه .
یکی از نکات خاصی که مجموعه وارث دارد این است که توانسته یک برند قابل اعتماد باشد برای معرفی هیات های مذهبی، یعنی وارث همیشه سعی کرده است مجموعه ای را معرفی کند که یا مفید است و یا در آینده مفید خواهد بود. در حوزه اعتماد سازی مخاطب آنهایی که کار انجام داده اند میدانند چه کار سخت و ارزشمندی است. مدال زرینی که من به عنوان یک مخاطب روی سینه وارث الحمدلله میبینم.
وارث: ارزیابی شما از وضعیت هیات ها در فضای مجازی چگونه است؟
اگر چند مجموعه مثل وارث و عقیق نبودند آدم به طور قاطع میتوانست بگوید مجموعه های مذهبی هیچ کدام شناخت درستی از فضای مجازی، رسانه و افکار مجازی ندارند، غیر از این چند مجموعه، بقیه واقعا خیلی شکلی کاری را تکرار می کنند و اصلا نتوانستند سیاست گذاری عمیقی راجع به این ماجرا و به نظر من چند مجموعه هم که خیلی به این قضیه اهمیت دادند خیلی وارد تئوری ها شدند. یک سری مجموعه ها در اصفهان و شیراز هست که اونها خیلی کار را میبرند توی موضوعات خاص. اینکه یک مجموعه ای تعادل را بین فرم و محتوا درست رعایت کند به جز این چند رسانه مثل وارث و عقیق دیگر وجود ندارد و این حتما یک ضعف است. هیات های مذهبی خودشان به عنوان یک رسانه اصیل و رسانه اولیه باید در فکر رسانه های ثانویه باشند و رسانه های ثانویه هستند که فرایند رسانه های اولیه را تکمیل میکنند. اینجاست که عظمت مجموعه هایی مثل وارث مشخص می شود و خب رسانه های مذهبی خیلی کم هستند باید گسترده تر شوند.
اگر خیلی از مردم هزینه ها و بودجه ای را که وارث با آن کار می کند را بدانند واقعا شگفت زده می شوند، یعنی مگر می شود با چنین امکانات کمی یک چنین اثر شگرفی داشت؟ باید امکانات بیشتر شود تا خدمات رسانی ها چند برابر شوند.

بازدید حاج محمد صمیمی از غرفۀ وارث
وارث: از وضعیت شعر و سبک هایتان در فاطمیه بگویید ، باتوجه به مشغله کاری که خودتان دارید فرصت این را دارید که با حاج آمحمد کریمی در ارتباط باشید؟ 
ما قرار است با حاج اقا یک سفر کاری برویم ان شاالله که در این سفر کارهایمان جمع شوند، میدانید که شعر هیات هم در سال اخیر پیشرفت ثانیه ای کرده است. یک موقع سال به سال پیشرفت میکرد و یک موقعی هفته به هفته الان واقعا ثانیه ای است ، امیدواریم که در این فاطمیه در مجموعه هیات مذهبی کارهایی تراز تر نسبت به همیشه شاهد باشیم ، اینکه میگوییم امیدواریم یعنی قرار است این اتفاق بیفتد .

وارث: از حلقه ریان بگویید؟ 
ما با استفاده از رسانه های ثانویه مجموعه ریان را تشکیل دادیم تا در خدمت شعر باشد. ریان با توجه به فعالیت های معنوی که دوستان فعال  در این عرصه مثل مجموعه وزین وارث داشتند، الحمدلله الان دوره ششم خود را میگذراند و جلسه هفتم از دوره ششم ان شاالله به کنگره حضرت ام البنین سلام الله علیها در بیست و ششم اسفند در فرهنگسرای اندیشه ختم خواهد شد. 

بازدید حاج محمد صمیمی از غرفۀ وارث

وارث: در پایان نکته ای اگر مانده بگوئید؟
من واقعا از وارث ممنون هستم.

سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از رو 22 بهمن تا 27 بهمن از ساعت 10 صبح تا هشت شب در یوستان گفت و گو برگزار می شود.