حجت الاسلام مومنی: اگر می خواهید از فرزندتان ادب ببینید به آنها احترام بگذارید

کد خبر: 49683
عزاداری ایام فاطمیه اول با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج حسن خلج ، حاج سید محمد جوادی، حاج محمد کمیل، کربلایی جواد حقیقت با حضور حاج سید مجید بنی فاطمه، کربلایی نریمان پناهی و حاج حیدر خمسه در هیئت الزهرا سلام الله علیها برگزار شد

وارث: عزاداری ایام فاطمیه اول با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج حسن خلج ، حاج سید محمد جوادی، حاج محمد کمیل، کربلایی جواد حقیقت با حضور حاج سید مجید بنی فاطمه، کربلایی نریمان پناهی و حاج حیدر خمسه در هیئت الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.
در ادامه خبر متن سخنان حجت الاسلام مومنی را می خوانید:



حجت الاسلام مومنی:

سیره عملی معصومین علیهم السلام برای ما راه گشا است و رافع و دافع بسیاری از معضلات و مشکلاتی است که جامعه ما با آن مواجه است. اگر انسان در زندگی مبتلا به چالشی شده است فقط کافی است به سیره آنها رجوع کند. زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها مملو است از این درس ها که می توانیم از آن برای به کمال رسیدن استفاده کنیم. یکی از معضلات جدی الان ارتباط فرزندان با والدین و ارتباط والدین با فرزندان است. اگر بدانیم کمال ما با احترام گذاشتن به اینها رقم می خورد توجه بیشتری می کنیم.


اگر سیره معصومین علیهم السلام را بدانیم و تاسی به این سیره کنیم تمام معضلات حل می شود. ارتباط حضرت زهرا سلام الله علیها و پدرشان را نگاه کنید. چقدر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به دخترشان احترام می گذارند. اگر می خواهید از فرزندتان ادب ببینید به آنها احترام بگذارید. مطمئن باشید اگر رعایت ادب و نزاکت را بتوانیم به فرزندانمان منتقل کنیم آنها خیلی جوانان خوبی هستند.


وجود مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وقتی فاطمه سلام الله علیها می آمدند تمام قد جلوی ایشان می ایستاد. اگر پدر ادب نسبت به فرزند کند و برای او شخصیت قائل شود قطعا ادب می بیند. اگر دختر این گرما و محبت را از پدر و برادرش نگیرد از جای دیگر می گیرد. پیامبر صلی الله علیه و آله به دخترشان می فرمودند: "فداها ابوها" پدرت به قربان تو دختر برود. اگر این احترام را پدر نسبت به دختر قائل شود یقینا این احترام را خواهد دید. وقتی امام علی علیه السلام به خواستگاری حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند پیامبر صلی الله علیه و آله رو به دخترشان کردند و فرمودند: نظرت چیست؟ دو نقل است. یکی اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها سکوت کردند که یعنی راضی هستند و یک نقل دیگری هم هست که فرمودند: من نسبت به خواست خداوند تسلیم هستم.


به خواهرانتان هدیه بدهید. چون این ابراز محبت را نمی بینند از جای دیگر به دنبالش می گردند. منتها محبت شما برادرانه است ولی محبت آنها تله و محبت غیر شرعی است. مکلف هستید. در لذت هیئت رفتن و محفل نشینی خواهرت را هم با خودت همراه کن.


اگر نگاه عصبانی به پدر و مادرت کردی نمازت را خدا قبول نمی کند. اگر صدا بلند کردی و حرف نا مربوط زدی متقابلا همین را می بینی. دنیا و آخرت می خواهید حرمت پدر و مادرت را نگه دار. زهرای مرضیه سلام الله علیها می فرماید: من در دنیا سه چیز را دوست دارم: انفاق فی سبیل الله، خواندن قرآن، نگاه به جمال پدرم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله. با پدر و مادرت چگونه رفتار می کنی؟ اگر حضرت زهرا سلام الله علیها را دوست داری باید منش و رفتارت با دیگران فرق کند. از خانه گرفته تا اجتماع.


پیامبر صلی الله علیه و آله به دخترشان می فرمودند: هر کسی که تو را اذیت کند مرا اذیت کرده است. چقدر در فراق پدرشان اشک ریختند و گیه کردند. این ارتیاط چقدر صمیمی و عاشقانه است. می خواهید عاقبت به خیر شوید احترام پدر و مادرتان را نگه دارید. روایت می گوید پدر و مادرت کافر و ظالم باشند باید بهشان احترام بگذاری. هیچ کسی حق صدا بلند کردن ندارد.


همسرتان را در بدو ورود به منزل ببوسید. اگر دارید تاسی به سیره امیرالمومنین علیه السلام می کنید دست همسرتان را ببوسید. حضرت زهرا سلام الله علیها هم فرق علی علیه السلام را می بوسید.


/1102101304

حجت الاسلام مومنی:

حجت الاسلام مومنی: اگر می خواهید از فرزندتان ادب ببینید به آنها احترام بگذارید