حجت الاسلام موسوی مطلق: امیرالمومنین (ع) مهر شناخت مومنان هستند
وارث: عزاداری فاطمیه دوم با سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق و مداحی کربلایی حسن حسینخانی در هیئت یازهرا سلام الله علیها برگزار شد.
در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق را می خوانید:
جلال الدین محمد سلوکی که یکی از علمای ادیب اهل سنت بودند یکی از آثار خود را مستقلا در رابطه با صدیقه کبری سلام الله علیها نوشتند و یکی دیکر از بزرگان اهل سنت حاکم نیشابوری کتابی دارند به نام مستدرک که این کتاب هم به صورت اختصاصی در رابطه با حضرت زهرا سلام الله علیها است. بیش از 200 روایت دارد که همه این روایات در رابطه با حضرت زهرا سلام الله علیها است. در ذیل این کتاب آمده است که پیامبرصلوات الله علیه بعد از نزول آیه وَ آتِ ذَا الْقُرْبى فدک و بوستان عمالی را به حضرت فاطمه سلام الله علیها بخشیدند. فدک تقریبا صد کیلومتر از مدینه فاصله داشت و باغی بزرگ و مملو از محصول در کنار خیبر بود. فدک به فرمان خداوند توسط پیامبر صلوات الله علیه و امام علی علیه السلام و بدون لشگر فتح شد. پیامبر صلی الله علیه و آله و امیر المومنین علیه السلام شبانه به سمت فدک رفتند و امیر المومنین برای بار دوم پا بر شانه حضرت محمد صلوات الله علیه نهادند و از قلعه بالا رفتند و هجده نفرا را کشتند و همین امر منجر به فتح فدک شد و از سمت پروردگار آیه ای نازل شد که تمام این اموال برای پیامبر است و هر جنگی که مسلمین در آن حضور نداشته باشند. تمام اموال به دست آمده متعلق به پیامبر صلوات الله علیه است.
گرچه اعتقادات ما مبنا بر این است که تمام اموال موجود متعلق به امام وقت است.
جالب است بدانید که شیعه و سنی نوشته اند که خداوند متعال به پیامبر فرمان داده اند فدک را به حضرت فاطمه سلام الله علیها ببخشند. حاکم نیشابوری در کتاب خود نقل کرده که فدک و بوستان العمالی یک باغی بود با ده نخل و بسیار کوچک بوده.
حضرت زهرا سلام الله علیها برای بر هم زدن نقشه دشمنان و رسوایی آنها از حق حود دفاع کرد نه برای حفظ مال. همه می دانند که شأن صدیقه کبری سلام الله علیها بالاتر از این هاست که برای چند باغ بیایند و این چنین دفاع کنند و همه متوجه هستند که اهل بیت علیهم السلام هیچ وابستگی به دنیا ندارند.
اهل بیت علیهم السلام ماموم آن امامی هستندکه می فرمایند: اموالی که در این دنیا است به اندازه آب بینی یک بز هم برای من ارزش ندارد. همانطور که روایت داریم امیرالمومنین علیه السلام مهر شناخت مومنان هستند. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: علی جان! مومنان بعد از من شناخته نمی شوند مگر به ولایت تو و منافقین هم شناخته نمی شوند مگر با محک زدن من.
منافقین آمدند یک حکومتی را غصب کردند و مقابل خدا صف کشیدند و این ها نیاز مالی داشتند و تنها درآمد آماده فدک بود. بعدها بعضی از خلفا آمدند نزد امام موسی بن جعفر علیه السلام و گفتند ما می خواهیم فدک را تقدیم شما کنیم محدوده اش را مشخص کنید. امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند: محدوده تمام جهان را تعیین کردن برای فدک یعنی غصب فدک، غصب جهان اسلام و مصادره قرآن است و قتل حقیقت ولایت.
چرا فدک؟
آنها دو دلیل بیشتر نداشتند، حدیث جعلی آوردند که ما طایفه الانبیا ارث به جا نمی گذاریم. بعد از فوت پیامبر صلی الله علیه اهالی اهل سنت آمدند و گفتند کتاب خدا کافی است و تا مدت ها کسی نمی توانست حدیثی از اهل بیت علیهم السلام بیان کند و الان شما که گفته بودید حدیث لازم نیست و فقط کتاب خدا کفایت می کند، حال که نوبت به غصب فدک رسید حدیث جعلی می آورید که خلاف قرآن است؟ زیرا قرآن ارث بردن پیامبران را از هم تصریح دارد. ارث بردن داوود و سلیمان را عنوان کرده است و اهل سنت گفتند این ملک تمام مسلمین است و پیامبرصلوات الله علیه ارثی به جا نمی گذارد.
حضرت زهرا سلام الله علیها خیلی سختی کشیدند تا این ها را خلع سلاح بکنند ولی نشد. مظلومیت از این بیشتر که ملک را غصب کرده اند و اسناد را گرفتند و بعد می گویند: ای علی شاهد بیاور برای اثبات؟ امام علی علیه السلام دو شاهد آوردند ولی قبول نکردند.
سوال من از جامعه اهل سنت این است که شما که بعد از شهات پیامبر صلوات الله علیه آمدید و گفتید همین کتاب قرآن برای ما کافیست و تمام عقاید و فتواهای شما بر این مبنا است، یا شما این حرف را زدید یا نه و اگر منکر این حرف شوید یعنی تاریخ اشتباه بیان کرده و شما به جهان اسلام یک معذرت خواهی بدهکار هستید.
کسی که پیامبر صلوات الله علیه را دید و رفت و آمد در خانه ایشان داشته و قرآن خوانده میتواند این حرف را بزند؟ کسی این حرف را میزند که با قرآن آشنایی ندارد و یک بار هم آیات قرآن را نخوانده است. قرآن هم همین را رد می کند و می گوید "یا ایها الذین آمنوا" این عبارت 89 مرتبه در قرآن تکرار شده و خوارزمی در کتاب خود ذکر کرده که مقصود از یا ایها الذین آمنوا امام علی علیه السلام است و در روایت هم داریم موقع شنیدن این عبارت بگویید: "لبیک اللهم لبیک"
شهید مطهری یک تفسیر مفیدی دارند در معنای وحدت میگوید: معنی وحدت این نیست که ما از فرعمان دست بکشیم، معنی وحدت این است که در جایی بحث علمی شود و نظرات آری شود .
در قرآن آمده است که پیامبر صلوات الله علیه از روی هوا و هوس حرفی نمیزند مگر اینکه بر ایشان وحی شود. حضرت اگر سخنی بیان می کنند از جانب پروردگار است.