توصیه آیت الله سبحانی برای کاهش تاثیر رسانه ها بر دل جوانان!

کد خبر: 52110
آیت الله سبحانی گفت: همانطور که جسم انسان نیازهای مشخصی دارد نیازهای مختلفی نیز برای روح انسان تعریف می‌شود که باید به این نیازها نیز توجه کرد.
وارث: آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف استان قم و شورای علمی جشنواره بین‌المللی اعتکاف که در کتابخانه مدرسه علمیه امام سجاد(ع) انجام شد، ‌با بیان اینکه مادیات انسان را در یک زندگی مکانیکی خلاصه می‌کند، اظهار کرد: دین مبین اسلام برای انسان جسم و روان را تعریف کرده و خلاصه آن را در روح می‌داند به همین علت مرگ به معنای پایان زندگی نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه واقعیت انسان در دیدگاه اسلام روح است، اضافه کرد: همانطور که جسم انسان نیازهای مشخصی دارد نیازهای مختلفی نیز برای روح انسان تعریف می‌شود که باید به این نیازها نیز توجه کرد.

 

این مرجع تقلید اعتکاف را انقطاع انسان از دنیا و توجه به ارزش‌ها و فضیلت‌های معنوی دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم گرد و غبار رسانه‌ها را از دل جوانان پاک کنیم باید فرهنگ اعتکاف را در جامعه ترویج دهیم.

 

وی از اعتکاف به‌عنوان یکی از فضایل دینی فراموش شده در دوران قبل از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: یکی از آثار سازنده انقلاب اسلامی احیای فضیلت‌های فراموش شده است؛ افرادی که در برگزاری این سنت حسنه مشارکت دارند در ثواب معتکفان سهیم هستند.

 

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: زمان اعتکاف باید از انحصار سه روزه بیرون رود و در صورت امکان در زمان‌های دیگر نیز برگزار شود زیرا توسعه این اعمال عبادی می‌تواند آثار مثبت بسیاری برای جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه آثار مطلوبی در جشنواره‌های اعتکاف تولید شده است، عنوان کرد: افرادی که در انتشار و تولید این آثار مشارکت داشته‌اند ثواب بسیاری از اعمال خود می‌برند.

/1102001307