همایش تجلیل از خادمان هیأت شباب الامام خمینی در اربعین 94

کد خبر: 52134
همایش تجلیل از خادمان هیأت شباب الامام خمینی در اربعین 1394 و بزرگداشت خادم اربعین، شهید مدافع حرم، حجت اسدی در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.


وارث : در ابتدای این برنامه آقای آبفروش و مسئولین موکب هایی که هیأت شباب الامام خمینی در آنها برگزار شده بود به ذکر نکاتی در مورد


پیاده روی اربعین، هیأت شباب الامام خمینی و خاطراتی از شهید حجت اسدی پرداختند. 

بعد از ذکر خاطرات پیاده روی اربعین، آقای سید احمد عبودتیان رئیس بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء با اشاره به ماه رجب و اتفاقات این ماه که مهم ترین آن میلاد امیرالمومنین (ع) و بعثت پیامبر اکرم می باشد به ذکر این نکته پرداختند: شهید حجت اسدی و سایر شهیدان انقلاب جزو کسانی هستند که از این روزهای پربرکت استفاده کردند و در روز قیامت، این شهیدان هستند که ندای این الرجبیون را جواب می دهند. ایشان در ادامه صحبت های خود، شهیدان را کسانی عنوان کردند که به حقیقت زیارت امام حسین(ع) پی بردند و ما را به این موضوع دعوت کردند که در کنار خادمی امام حسین(ع) به حقیقت زیارت امام حسین(ع) و خادمی آن پی ببریم.


در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی دبیر کمیته فرهنگی اربعین و معاونت آموزش بعثه مقام معظم رهبری، با اشاره به فعالیت‌های مختلف


در اربعین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها از کارهای انجام شده، ابراز رضایت


کردند و مجموعه این خدمات، تلاش‌ها و کوشش‌ها را کاری شبیه به اعجاز بر شمردند. وی


هم‌چنین تشکر صمیمانه بعثه مقام معظم رهبری و کمیته فرهنگی اربعین را به خادمان


هیأت شباب الامام الخمینی (ره) ابلاغ کرد.


در ادامه همایش سید وحید موسویان دبیر ستاد اربعین خراسان رضوی و دبیر قرارگاه ولی امر (عج) با یادآوری خدمات و زحمات شهید محمدی از


فعالان اربعین، گفت: اربعین معادلات جهانی را به هم می‌ریزد. اربعین معادلات فرهنگی داخل کشور را هم به هم ریخت و مسیری جدید را نشان داد. ایشان در ادامه افزود: اربعین، تحدی و حمله به مبانی تمدن غرب است و به همین رو نگاشتنِ تجربیاتِ فعالانِ عرصه اربعین خیلی مهم است. ما باید به دنبال اثربخشیِ بیشتر در اربعین باشیم.


حجت‌الاسلام داود صالحی دبیر ستاد مردمی اربعین ودبیر قرارگاه زیارت با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای اربعین گفت: شاید باورمان نمی‌شد که روزی خادم اربعین شویم؛ پس باید به نحوی خادمی کنیم که این خادمی از ما گرفته نشود. وی سپس با ذکر خاطراتی از شهید حجت اسدی گفت: شهید اسدی خالصانه خادمی کرد و مزدش را گرفت. ان شاءالله خادمی همه ما هم مقبول حضرات معصومین قرار گیرد.


حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان دبیر شبکه ملی وارثون نیز در آخرین سخنرانیِ همایشِ تجلیل از خادمان هیأت شباب الامام الخمینی (ره)، ضمن بیاناتی، شهیدان و مدافعان حرم را تکریم کرد.


در انتهای این همایش از خانواده خادم اربعین، مدافع حریم ولایت شهید حجت اسدی با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد. یکی از این هدایا،


تابلوی نقاشی نفیس از چهره این شهید بزرگوار بود که توسط هنرمند هیأتی، محمد حسین


فائزی طراحی شده بود.


گفتنی است هیأت شباب الامام خمینی (ره)، هیأتی است که به همت دوستان از پیاده روی اربعین 1436 (1393) به راه افتاد. این هیأت، درواقع یک حرکت جهانی است با مشارکت تمام هیآت ایرانی و حمایت تمام نهادهای مربوطه.


به عبارت دیگر «هیأت شباب الامام الخمینی» متعلق به هیچ شهرو استان و سازمان و


نهاد و هیأت خاصی نیست. هیأتِ تمامِ هیآت ایرانی است. اجتماعِ فرزندان‌حضرت‌روح‌الله


است و عاشقان حضرت آقا. این هیأت در ایام اربعینِ سال گذشته، بیش از 60 جلسه


عزاداری در موکب‌های شهر نجف، کربلا و بین راه برای زائران ایرانی برگزار کرد.


 


برای دسترسی به آخرین اخبار و اطلاعات هیأت، می‌توانید به کانال تلگرام هیأت به


نشانی https://telegram.me/HeyatShabab مراجعه بفرمایید.



/1102101305