آدرس خوشبختی و سعادت را از چه کسانی دریافت کنیم؟

کد خبر: 54971
انسان از جانب خداوند مأمور به زندگی در این دنیا شد و پس از مدت زمانی به سوی معبودش بازمی گردد، لذا باید آدرس سعادت و خوشبختی را از قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام دریافت کرد، نه از دیگران.
وارث:حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در سلسله جلسات اخلاقی در مسجد حاج شهباز خان، در جمع روزه داران و نماز گزاران کرمانشاهی با بیان این که انسان ها در مسیری که منتهی به خداوند متعال می شود، باید از انحراف و توجه به شیاطین زمانه برحذر باشد، ابراز داشت: انسان باید در این دنیا خود را برای سفر آخرت آماده کند و به واسطه دعا و نیایش و اجرای احکام الهی زمینه های سعادت خود را فراهم گرداند.

وی افزود: انسان از جانب خداوند مأمور به زندگی در این دنیا شد و پس از مدت زمانی به سوی معبودش بازمی گردد، لذا باید آدرس سعادت و خوشبختی را از قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام دریافت کرد، نه از دیگران.


 این محقق حوزوی تصریح کرد: انسان مؤمن نسبت به هدفش ایمان دارد بنابراین باید به مسیر الهی دقت کرد و خداوند و حرکت به سمت الله را در تمام شریان ها و اعمالش احساس نماید.


این استاد حوزه خاطر نشان کرد: مسیر اصلی زندگی، تقرب به خداوند است، لذا هرجا که انسان به انحراف و کج روی مبتلا شد باید به واسطه دعا، نیایش و توکل به انبیاء و معصومین(ع) به سوی خداوند بازگردد تا از حربه های شیطان در امان بماند.


حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: انسان مسلمان، در تمام شرایط تسلیم خواست و فرمان خداوند است و گرفتار شهوت، مقام، پول و ثروت نخواهد شد و همواره معبودش را به عنوان اصل در نظر می گیرد


این استاد حوزه بیان داشت: هرچقدر انسان به انابه توجه کند قطعأ کامل تر خواهد شد، رسول اکرم (ص) و امیرالمومنان (ع) بزرگترین انابه کنندگان در محضر خدای سبحان هستند.


حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی در پایان مطرح کرد: یکی از اصول مستمر در خودسازی حالت انابه و دقت به مسیری است که خداوند برای انسان تعیین کرده است، لذا باید نسبت به انجام وظایف خود و رسالتی که بردوش داریم اهتمام ویژه داشت تا مورد عنایت خداوند متعال قرار گرفت.

/1102101305