اعمال انسان در ماه مبارک رمضان منظم ترین اعمال است

کد خبر: 55271
استاد حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که در قرآن کریم برای حل مشکلات بر استعانت بر صبر و نماز تأکید شده، گفت: معنای صبر در این آیه، همان روزه داری است که انسان با خود داری و صبر، جلوی نفس خود را می گیرد.
وارث:حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی در سخنرانی پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: قرآن کریم کتاب داستان و قصه نیست بلکه کتاب حکمت و معرفت است.
وی ابراز کرد: در قرآن کریم آمده که از صبر و نماز استعانت بجویید که این استعانت بزرگ است، مگر برای انسان های خاشع؛ نصرت و استعانت دارای دو معنای متفاوت است؛ کسی که گروهی را در جنگی که دشمنی وجود دارد یاری کند، نصرت کرده و یاری در هر گونه امور مادی و معنوی را استعانت می گویند.
سخنران و مبلغ حوزوی گفت: خودداری کردن و حبس نفس را صبر می‌گویند؛ طلب حلال، روزه‌داری، حفظ حجاب و همه این امور به برکت صبر است؛ هر گاه گره به کار شما افتاد به سراغ نماز بروید که نماز انسان را از مشکلات نجات می دهد.
وی بیان داشت: یکی از کارهای بسیار خوب خانم ها این است که هر گاه به مشکلی بر می خورند و حاجتی دارند، به نماز حاجت و نماز جعفر طیار روی می آورند؛ نماز صاحب الامر(عج) را نیز دست کم نگیرید و هر گاه حاجتی داشتید با اقامه نماز امام زمان(عج) حاجت خود را بگیرید.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی ادامه داد: روزه فواید بسیار زیاد جسمی و معنوی دارد؛ یکی از فواید جسمی استراحت معده است که متأسفانه در عصر حاضر معده ها از دست صاحبان آن ها آسایش ندارند.
کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: اگر کسی می خواهد اخلاصش بالا رود، زیاد روزه بگیرد؛ مؤمنان می توانند دو روز در هر هفته را روزه بگیرند تا خود را به خداوند متعال نزدیک کنند؛ اگر هم این روزه داری را به صورت پنهانی انجام دهند، اجرشان بالاتر خواهد بود.
وی اظهار داشت: از علائم قبولی روزه داری در ماه مبارک رمضان این است که ثمره آن را در یازده ماه دیگر می بینند؛ اگر کسی عظمت این ماه مبارک را بداند، آرزو می کند که تمام ماه های سال، رمضان بود؛ هیچ ماهی همانند ماه مبارک رمضان اعمال انسان با نظم نیست.
حجت الاسلام بیگدلی در پایان تأکید کرد: در اقامه نماز توجه ظاهری و باطنی داشته باشیم؛ در هنگام نماز با لباس، بدن یا محاسن خود بازی نکنیم، چرا که در روایت آمده که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فردی را در حال نماز خواندن دیدند که دست بر محاسن خود می کشید؛ ایشان پس از مشاهده آن فرد فرمودند که این فرد به همان اندازه ای که بر محاسن خود دست می کشد، از یاد خداوند متعال غافل شده است.

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

/1102101305