حجت الاسلام صدیقی: ایمان داشتن، قدرت می آورد

کد خبر: 55284
در شبکه های مختلف فحشاء و بی دینی را دارند رواج می دهند. می خواهند قداست ها را بی رنگ کنند و اعتقاد و ایمان جوان هایمان را از بین ببرند. ما آن روز موشک هم نداشتیم. سیم خاردار هم به ما نمی دادند. ارتش ما از هم پاشیده بود. انقلاب ما نوررس بود. امام ایمان داشت. برای همین فرموده بود اگر بخواهیم آمریکا را هم نابود می کنیم.

وارث: مراسم شب یازدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی حاج سعید حدادیان ، حاج احمد نیکبختیان و کربلایی محمدحسین حدادیان در مهدیه امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.

در ادامه ی خبر متن سخنان حجت الاسلام صدیقی را می خوانید:

حجت الاسلام صدیقی:

دشمن شناسی

مقام معظم رهبری فرموده بودند: ما در حال جنگ هستیم و دشمن داریم. دشمن ما دشمن ما نیست. دشمن دین و اسلام ما است. دشمن حاکمیت دین است و دشمن استقلال است. این ها از دیرباز برای نابودی مذهب برنامه ریزی کرده اند. تا اینکه امام آمد و برنامه های آنها را نقش بر آب کرد. فرهنگ انقلاب و بیداری بشریت برای آنها تهدید است. چون احساس خطر کردند بار دیگر هم امکاناتشان را جمع کردند و با اسلامِ مقاومت و صبر آمدند کار ما را یکسره کنند. جنگ را بر ما تحمیل کردند. ما جنگی با کسی نداشتیم. دین ما این را می گوید. امام حسین علیه السلام با ریخته شدن خونشان به ما این را گفتند که "هیهات من الذلة" شعارتان باشد. میگوید غیرت داشته باش. اقتصادت را خودت آباد کن.

دشمن با این وضع در زمینه های مختلف با ما دارد می جنگد. ما باید هم سلاح ها و هم تاکتیک های آنها را بشناسیم هم خودمان را در حال جنگ ببینیم. الان جنگ تمام عیاری است که دنیا با ما دارد و ما داریم با آنها مقابله می کنیم.

ایمان

حضرت آقا مولفه های قدرت را برای ما مشخص کردند. مولفه های قدرت یعنی چیزی که باعث شد ساواک و مستشاران آمریکایی را از مملکتمان بیرون کنیم و مملکت را از چنگ آنها بیرون بکشیم و بگوییم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. این قدرت، ایمان است. آن که شجاعت و شهادت طلبی را به ما می دهد ایمان ما است. این ها علیه ایمان با همه روش هایشان دارند تلاش می کنند.

در شبکه های مختلف فحشاء و بی دینی را دارند رواج می دهند. می خواهند قداست ها را بی رنگ کنند و اعتقاد و ایمان جوان هایمان را از بین ببرند. ما آن روز موشک هم نداشتیم. سیم خاردار هم به ما نمی دادند. ارتش ما از هم پاشیده بود. انقلاب ما نوررس بود. امام ایمان داشت. برای همین فرموده بود اگر بخواهیم آمریکا را هم نابود می کنیم.

آیه قرآن است که می فرماید: «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ»1 این را من نمی گویم. خود خدا دارد می گوید. این هایی که می گفتند با توافق کردن آب خوردنمان را هم از آن ها می گیریم این ها اصلاً با امام هیچ سنخیتی ندارند و با آیات قرآن هم هیچ انسی ندارند. قرآن می گوید: سست نشوید. نکند خودتان را نادیده بگیرید و تحقیر شوید و احساس کنید کاری از شما ساخته یست. حقارت نفس نداشته باشید. "ما می توانیم" این نهال ایمان است که پیامبر صلی الله علیه و آله در وجود ما قرار داده است.

قرآن می گوید: غصه نخورید. کسی غصه می خورد که صاحب ندارد، امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها را ندارد. حضرت زینب سلام الله علیها ظاهراً اسیر بود. ولی در واقع امیرزاده و امیر بود. این لباس اسارت سنگر حضرت زینب بود که می خواست به ما استقامت و صبر را یاد بدهد.

جایی که ایشان خواستند بگویند من امیرم، به شترها دستور دادند که بایستند. حضرت زینب سلام الله علیها در بازار کوفه خواستند سخنرانی کنند هلهله کردند. حضرت فرمودند: ساکت باشید و گوش بدهید و همه ساکت شدند. ایمان اعجاز می کند و قدرت می آورد. چشم هایتان را پاک نگه دارید زبانتان را پاک نگ دارید. ایمان در همه بدن ما پخش شده است.

امّ المومنین خدیجه کبری(س)

حضرت خدیجه سلام الله علیها صاحب ولایت مطلقه بود. از نظر محتوا کم از انبیاء ندارند. چهار بانو این شأن را دارند. حضرت خدیجه سلام الله علیها، حضرت فاطمه سلام الله علیها، حضرت مریم سلام الله علیها و آسیه همسر فرعون هستند. هر کدام از اعجب عجایب هستند. حضرت خدیجه سلام الله علیها مقام خلیفة اللهی دارند.

این بی بی عالم از موفقیت های زندگیشان یکی کشف گنج وجود خاتم انبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله بود. گوهرشناس بود و این گوهر را شناخت. وقتی شناخت به خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند و فرمودند: یا محمد من دوست دارم با شما زندگی کنم. بخاطر چهار چیز که در وجود شما است: اولاً اینکه اصل و نسبت را می شناسم و ریشه دار هستی. دوم اینکه امین هستی. از تو کسی خیانت نمی بیند. سوم اینکه خوش اخلاق هستی. اخلاق پیامبر جزء معجزات ایشان است. اخلاق است که عداوت را به محبت تبدیل می کند و آدم را عاقبت به خیر می کند. چهارم اینکه صادق هستی و دورو نیستی. از مادرمان این چندچیز را یاد بگیریم.

/1102101304

 حجت الاسلام صدیقی:

پی نوشت:

1.    

آیه 139سوره آل عمران