حجت الاسلام میرزا محمدی: ماه رمضان حق به گردن اهلش دارد
حجتالاسلام میرزامحمدی با بیان این مطلب که تنها ماهی که در قیامت به زیاترین شکل حاضر میشود و از اهلش شفاعت میکند، ماه رمضان است، گفت: خدا در این ماه سفرهای پهن کرده که طبق بیان اهلبیت (ع)، نعمات این ماه را هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است.
وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: خدا هر آنچه را که در این عالم آفرید، برایش یک اقا و سید قرار داد، وقتی بشر را آفرید، حضرت آدم (ع) را سیدالبشر و وقتی آفرینش انبیاء (ع) را آغاز کرد، پیامبر اکرم (ص) سرور و سید تمام انبیاء قرار داد.
شب قدر، سید ماه رمضان
وی افزود: تمام انبیاء وصیای داشتند و در این میان امیرالمومنین (ع) سرور و سید تمام اوصیاء شدند، خدا روزهای هفته را که آفرید، روز جمعه را سید روزهای هفته قرار داد و وقتی ماهها را آفرید، تعدادشان را دوازده ماه قرار داد و در میان آنها، ماه رمضان را سید تمام ماهها قرار داد، لذا تنها ماهی که نامش در قرآن آمده، ماه رمضان است و سرور خود ماه رمضان نیز، شب قدر است.
ماه رمضان حق به گردن اهلش دارد
حجتالاسلام میرزامحمدی بیان کرد: ما در ابتدای ماه رمضان و در دعای حلول ماه میخوانیم: خدایا! این ماه را برایمان ماه سالمی قرار بده و آن را از ما راضی نگه دار، معلوم است که ماه رمضان حق به گردن اهلش دارد و در قیامت از کسانی که حد و حدود این ماه را رعایت نکردند، شکایت میکند، تنها ماهی که به تعبیر امیرالمومنین (ع) اجازه نداریم نام آن را تنها به کار ببریم، ماه رمضان است، باید بگوییم ماه رمضان نه رمضان، زیرا رمضان اسمی از اسماء خداوند است.
وی خاطرنشان کرد: انها که به شکلهای مختلفی چون بیحجابی، روزهخواری و دهنکجی به ضرویات دین و مذهب به ماه رمضان بیاحترامی میکنند، در قیامت نه تنها باید در قبال خدا و پیامبرش پاسخگو باشند، باید در برابر ماه رمضان نیز پاسخگو باشند، لذا امیرالمومنین به کسی که در این ماه شراب خورده بود، دوتا حد زدند و درباره علت آن فرمودند: بیست ضربه اضافی به خاطر عدم رعایت حرمت این ماه بود.
حجتالاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه در میان این سه شب قدر، شب بیست و سوم از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: از قرائنی که در سیره اهلبیت (ع) مشاهده میکنیم، میشود ادعا کرد شب قدر حقیقی، شب بیست و سوم است.
بهره از شب قدر به صرف احیای آن
وی افزود: حضرت زهراء (س) در این شب فرزندانشان را بیدار نگه میداشتند، خود پیامبر (ص) نیز به اصحابشان اجازه نمیدادند امشب بخوابند، حتی در روایات داریم که ایشان آبی تهیه میکردند و به صورت اصحاب میپاشیدند و همه اینها به این جهت بود که آنان با صرف بیداریشان در این شب، بهترین بهره ها را ببرند.
حجتالاسلام میرزامحمدی با بیان این مطلب که ما انسانها به واسطه احیای این شب میتوانیم این را ادعا را کنیم که با امام زمان (عج) سنخیت پیدا کردیم، گفت: در این شب تمام اراده خداوند در امام زمان (عج) تجلی میکند و امام زمان (عج) نیز ظرف اراده خدا میشوند و امورات و تقدیرات تمام عالم و عالمیان را رقم میزنند.
/1102101305