شخصیت اخلاقی امام کاظم(ع) معرفی شود

کد خبر: 57049
تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این که متأسفانه از بی اخلاقی‌هایی که دامن گیر جامعه امروز شده، ضررهای بسیاری کرده‌ایم، خواستار توجه هر چه بیشتر محققان حوزه و دانشگاه، به شخصیت اخلاقی امام کاظم(ع) شد.
وارث: آیت الله محمد محمدی ری شهری، ظهر روز یکشنبه ۳ مردادماه، در دیدار اعضای هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) که در محل دفتر تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن تمجید از فعالیت های این مؤسسه برای تبیین شخصیت امام موسی بن جعفر(ع)، اظهار داشت: کار برای  امام موسی کاظم(ع) ارزشمند و خوب است.

وی با بیان این که یکی از جنبه های بارز شخصیتی امام موسی کاظم(ع) اخلاق ایشان است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که متأسفانه امروزه در بخش های مختلف جامعه، شاهد برخی از بی اخلاقی ها هستیم و از این بی اخلاقی‌ها، ضررهای بسیاری کرده‌ایم، تبیین شخصیت اخلاقی امام موسی کاظم(ع) اقدامی مفید خواهد بود.


تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به نگارش دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) گفت: این که برخی از جلدهای این دانشنامه بر بحث اخلاقی امام کاظم(ع) متمرکز شده، کار خوبی است، اما مهمتر از نوشتن کتاب، ارائه محتواهای غنی دینی از جمله مباحث اخلاقی مربوط به امام کاظم(ع)، در قالب های جذاب جامعه برای پذیرش بیشتر مخاطبان است.


آیت الله ری شهری با بیان این که هر کاری بدون نیروی انسانی سخت و شاید غیر ممکن باشد، ابراز داشت: هر قدر هم فکر و ایده های خوب داشته باشیم، اما از نیروی انسانی قابل اعتماد و خوب بی بهره باشیم، راه به جایی نخواهیم برد و از این رو باید همزمان با فکر برای طرح ایده های خوب، فکر هم برای ایجاد نیروهای انسانی مورد اعتماد و قابل قبول کرد.


تدوین دانشنامه امام کاظم(ع)


بهمن بابیزان مدیر مؤسسه فرهنگی- پژوهشی امام موسی کاظم(ع) نیز در این دیدار ضمن تقدیر از شخصیت اخلاقی و علمی آیت الله ری شهری، گفت: از ماه ها پیش کار نگارش دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) زیر نظر یک گروه ۶۰ نفره شروع شده و ان شاءالله در ماه های آینده شاهد اتمام نگارش آن خواهیم بود.


وی افزود: سه جلد از این دانشنامه ۱۲ جلدی را متمرکز در بحث اخلاقی و شخصیت اخلاقی امام موسی کاظم(ع) کرده ایم و البته دلایل مختلفی برای این کار داشتیم که یکی از آن ها عدم توجه کافی پژوهشگران به این بعد از شخصیت امام هفتم(ع) و نیز رنجی است  که جامعه امروز ما از برخی بد اخلاقی ها می کشد.


مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) گفت: امیدواریم با این کار قدمی کوچک برای ترویج معارف ناب اهل بیت(ع) و از جمله ترویج اخلاق حسنه اسلامی در جامعه برداشته باشیم.


 چهرقانی، معاون ارتباطات و بین الملل مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده توسط محققان و پژوهشگران این مؤسسه، گفت: بر این عقیده ایم که در دنیای امروز، باید معارف اهل بیت(ع) را در قالب های مختلف از جمله قالب های جذاب و مورد پسند مردم عرضه کنیم.


معاون ارتباطات و بین الملل مؤسسه فرهنگی- پژوهشی امام موسی کاظم(ع) گفت: با توجه به این که در دنیای امروز شاهد بی اخلاقی های متعدد هستیم، می توان گفت مردم همه جوامع دنیا تشنه آموزه های اصیل اخلاقی هستند و از آن جا که امام موسی کاظم(ع) را می توان به عنوان یک الگوی اخلاقی دانست، تبیین شخصیتی ایشان، البته در قالب های جذاب، می تواند بسیار اثرگذار باشد و این مهم نکته ای است که مورد توجه مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) قرار دارد.

/1102101305