افزایش مظاهر اسلام هراسی در فضای مجازی

کد خبر: 58604
تحقیقات گروهی از پژوهشگران غربی نشان می دهد، در ماه گذشته میلادی و در پاسخ به حملات تروریستی در برخی کشورهای غربی و نیز شکست کودتای نافرجام در ترکیه ، روزانه حدود ۷ هزار پُست در رابطه با اسلامی هراسی به زبان انگلیسی در فضای مجازی بارگزاری شده است.

وارث: پژوهشگران غربی از افزایش روز افزون مظاهر اسلامی هراسی در فضای مجازی خبر دادند و گفتند: طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است، در طول ماه گذشته میلادی، روزانه حدود ۷ هزار توییت در رابطه با اسلامی هراسی در توییتر بارگزاری شد.

مرکز تحقیق و تحلیل شبکه های مجازی، مستقر در لندن با انتشار گزارشی در این باره نوشت: بلافاصله پس از حملات تروریستی در برخی کشورهای غربی، در فضا و شبکه های مجازی، به خصوص توییتر، افزایش چشمگیر زبان اسلام هراسانه مشاهده می شود.

در این گزارش که روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، تاکید شده است: از ماه فوریه سال جاری میلادی تحقیقی بر روی شبکه مجازی توییتر آغاز شده است و میزان پُست ها در هر روز و هر ماه مورد توجه قرار می گیرد و این آمار، ماه گذشته میلادی به اوج خود رسید.

در این گزارش آمده است: ماه گذشته میلادی، حدود ۲۵۰ هزار پُست توییتری ضد اسلامی در فضای مجازی بارگزاری شده است که این رقم در روز به حدود ۷ هزار پیام و توییت بالغ می شد.

گزارش مرکز تحقیق و تحلیل شبکه های مجازی نشان می دهد که در ماه جولای و پس از حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه، پُست های ضد اسلامی رشد چشمگیری داشته و فقط در یک روز بالغ بر ۲۲ هزار توییت و پُست ضد اسلامی در این شبکه مجازی قرار داده شده است.

همچنین یک روز پس از کودتای نافرجام ترکیه، پست ها ضد اسلامی به بیش از ۱۰ هزار پُست در یک روز رسید.

مرکز تحقیق و تحلیل شبکه های مجازی در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: از ماه آپریل سال جاری میلادی تاکنون، شاهد افزایش روز افزون و ماه به ماه پُست های و پیام های ضد اسلامی و اسلام هراسانه در فضای مجازی بوده ایم و این زنگ خطری برای جوامع اسلامی محسوب می شود.

افزایش مظاهر اسلام هراسی در فضای مجازی


/11021013205