حاج منصور ارضی: اگر خدا بخواهد شیعیان مدافعان مکه و مدینه می‌شوند

کد خبر: 59524
بیانات حاج منصور ارضی در زیارت عاشورا مورخ شانزدهم شهریورماه 1395 حسینیه لباس فروشان
وارث: مراسم قرائت زیارت عاشورا با نوای حاج منصور ارضی در تاریخ شانزدهم شهریور 95 در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شد.

در ادامه خبر متن سخنان حاج منصور ارضی را می خوانید:


حاج منصور ارضی: اگر خدا بخواهد شیعیان مدافعان مکه و مدینه می‌شوند

بسم الله الرحمن الرحیم

 برائت باید در خط الهی باشد، تا الویت‌های بندگی مشخص شود

اگر دقتی در دعاهای وارده در این دهه داشته باشید شهادت به وحدانیت پروردگار با "لااله الا الله" همراه است؛ نکته ای همراه این اعلام وحدانیت وجود دارد که امیرالمومنین علی علیه السلام به آن اشاره می‌فرمایند "لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ عَدَدَ اللَّیَالِی وَ الدُّهُورِ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ عَدَدَ أَمْوَاجِ الْبُحُورِ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَ رَحْمَتُهُ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ عَدَدَ الشَّوْکِ وَ الشَّجَرِ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ عَدَدَ الشَّعْرِ وَ الْوَبَرِ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ عَدَدَ الْحَجَرِ وَ الْمَدَرِ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ عَدَدَ لَمْحِ الْعُیُونِ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ فِی اللَّیْلِ إِذا عَسْعَسَ وَ [فِی‏] الصُّبْحِ إِذا تَنَفَّسَ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ عَدَدَ الرِّیَاحِ فِی الْبَرَارِی وَ الصُّخُورِ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ مِنَ الْیَوْمِ إِلَى یَوْمِ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ" (مفاتیح الجنان اعمال ماه ذی الحجّه ) در این دعا هفت مرتبه به عدد اشاره شده است که در سه مورد آن اعداد قابل شمارش نیستند، مثل موضوع رحمت الهی بر جمیع مخلوقات ولی نکته مهم‌تر برائت بسیار لطیف و کوتاه موجود در این دعاست که نشان می‌دهد برائت نیز باید خط الهی داشته باشد اگر برائت تو، از کسی که نسبت به تو طلبکار و یا بدهکار مالی است با کسی که نسبت به دستور خدا دشمنی می‌ورزد یکی باشد این غلط است.

شهدای "منا" برائت را در جایی انجام دادند که حضرت ابراهیم علیه السلام آن را به کمال خود رساند

به همین دلیل خیلی‌ها خوانده شدن هر روز زیارت عاشورا را لازم می‌دانند، چراکه دشمن شناسی زیارت عاشورا در هیچ کدام از ادعیه دیگر نیست. به همین جهت باید متوجه باشیم شهدای "منا" - که به حق حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خدا با شهدای کربلا محشورشان کند البته تمامی شهدای انقلاب اسلامی باشهدای کربلا محشور شوند ان شاء الله - در مسئله برائت با هم اشتراک رفتار و کردار دارند. شهدای "منا" برائت را در جایی انجام دادند که ابراهیم علیه السلام آن را به کمال خود رساند. در پیام مقام معظم رهبری بحث شیطان، شیطان صفتان و مسیر متفاوت موحدان و شیاطین به خوبی بیان شده است.
 
برائت از آل سعود را در فرهنگ مان جا بیندازیم

باید برائت از آل سعود در میان لعن هایمان باشد. من یادم هست در فاجعه کشتار حجاج سال 66 امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند: " ما شاید از صدام بگذریم اما از آل سعود نخواهیم گذشت. " بعضی‌ها نخواستند این مطلب را متوجه شوند ولی بعضی‌ها رفتند در آغوش آل سعود و گفتند سیاست این چیزها سرش نمی‌شود. مهم این است آل سعود حقیقت دشمنی با خدا را دارند و آن را اجرا می‌کنند هرچند نابودی خود را آشکار می‌سازند ولی ما باید از دستاوردهای برائتی خود حراست کنیم، مخصوصاً افرادی که حج را از فریضه ای زیارتی به سفری سیاحتی زیارتی تبدیل کرده بودند. باید از این تفکر استغفار نمود. 

 "شجره ملعونه " محکوم به هلاکت است

آل سعود معلوم نیست کی نابود شود. ولی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند "شجره ملعونه" محکوم به هلاکت است حالا هرکس می‌تواند نگاهی خاص به این واژه برگرفته از قرآن داشته باشد؛ ظهور "ٱلشَّجَرَةَ ٱلْمَلْعُونَةَ فِى ٱلْقُرْءَانِ" در مقابل ظهور "شجره طیبه " نشان می‌دهد آنها که اهل بیتی و حزب اللهی هستند چه قلیل باشند و چه کثیر باید فکری نمایند چرا که ضربه زدن به آل سعود ضربه زدن به صهیونیست و آمریکا است. الآن با حمایت آمریکا، آل سعود یمن را بمباران می‌کنند البته کشورهای دیگری نیز کمک می‌دهند. ماباید این شجره ملعونه را از ابتدا تا انتها لعن کنیم. برای اینکار نیز باید بفهمیم که رزقی بالاتر از رزق برائت نسبت به دشمنان خدا نیست؛ همانگونه که در زیارت عاشورا می‌خوانیم " رَزَقَنِی الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِکُمْ أَنْ یَجْعَلَنِی مَعَکُمْ " این معرفتی است که باید در وجودت شکوفا شود، چگونه؟! با ترک گناه، انجام اعمال خیر و ثواب. تبری از شجره ملعونه اول باید در وجود خودمان شکل بگیرد سپس در جامعه و به هرکسی که می‌شناسیم انتقال دهیم. اما در این میان از خدا بخواهیم تا بتوانیم به این شجره ملعونه ضربه ای بزنیم و حتی با این آرزو بمیریم.

اگر خدا بخواهد شیعیان مدافعان مکه ومدینه می‌شوند

یادتان باشد برائت نسبت به دشمنان اهل بیت علیه السلام با خواندن عاشورا و هیئت رفتن ایجاد نمی‌شود. باید این برائت را در گفتار، اعمال و معامله‌ها به حساب بیاوریم، نباید دشمنی‌ها و برائت را نادیده گرفت. هرکس هرکاری می‌توانید بر علیه شجره معلونه انجام دهد، باید از این جهت یمنی‌ها را الگوی خود در مقابله با کفر و برائت از دشمنان خدا قرار دهیم. یک روز من یادم هست می‌گفتند مگر می‌شود سامرا و کربلا و نجف دست شیعیان بیفتد؟ یا همین سوریه مگر کسی فکرش را می‌کرد پای شیعیان این گونه در سوریه باز شود. همین جا‌ها که اینقدر داریم شهید مدافع حرم می‌دهیم. اگر خدا بخواهد روزی هم از مکه و مدینه دفاع می‌کنیم. دقت کنید در سوریه کسی به فکر دین نبود، فقط شیعیان به زیارت دو قبر غریب می‌رفتند اما حالا ببینید چه جلوه هایی ایجاد شده است.

منبع: قدیم الاحسان

/1102101305