ثبت‌ نام ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان پیاده روی اربعین

کد خبر: 59878
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
وارث: مهندس سعید اوحدی ظهر دیروز در حاشیه دیدار با خانواده شهدای حادثه منا به مناسبت سالگرد این فاجعه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با رایزنی با سفارت عراق در تهران، صدور روادید زائران در 16 منطقه کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدور روادید از اوایل هفته آینده آغاز می‌شود، افزود: تمهیداتی نیز برای پرداخت هزینه سفر و تبدیل ریال به ارز در کشور در سامانه سماح در نظر گرفته شده است.


رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: براساس هماهنگی با بانک مرکزی، درگاه پرداخت اینترنتی در سامانه ثبت نام، ایجاد شده و متقاضیان سفر به عتبات در اربعین، هزینه سفر را به صورت ریال از طریق این درگاه اینترنتی پرداخت می‌کنند.


وی اظهار کرد: این درگاه به سامانه های اینترنتی بانک‌های ملی، ملت و سپه متصل است و از این طریق، زائران مبلغ ریالی هزینه ها را پرداخت و تبدیل ارزی آن توسط بانک ها صورت خواهد پذیرفت.


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی، از مرداد ماه در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده است.


مهندس اوحدی اظهار داشت: تاکنون 150 هزار نفر در این سامانه نام نویسی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال از ایران، حدود 2 میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شوند و افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات در اربعین را دارند، نام نویسی برای سفر را به روزهای آخر موکول نکنند.


/1102101305