فراخوان ثبت نام دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی اعلام شد

کد خبر: 61038
دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی-مداحان دانش آموز شهر تهران- در فرهنگ‌سرای اندیشه و با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و کانون مداحان و شاعران آیینی کشور برگزار می شود.

وارث: دهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برگزار می شود.

در این خصوص سجاد نوروزی مدیر فرهنگ سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف برگزاری دهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی گفت: دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف نشر و اشاعه فرهنگ دینی، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و شناسایی استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان برگزار می شود.

وی درباره شاخص های انتخاب دانش آموزان در این همایش افزود: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر نیز مدنظر قرار داده شده است. این شاخص‌ها توسط کانون مداحان و شاعران آیینی در نظر گرفته شده است.

سجاد نوروزی با تاکید بر حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این مراسم، گفت:  حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این مراسم کمک می‌کند تا در آینده این نوگلان توسط کانون مداحان شهر تهران کلاس‌های آموزشی را به صورت جدی ادامه بدهند.

وی درخصوص نحوه و مهلت ثبت نام دانش آموزان در این همایش گفت: امسال همچون دوره های گذشته با همکاری که با سازمان دانش‌آموزی شهر تهران داشتیم، فراخوانی جهت ثبت نام دانش آموزان علاقمند در تاریخ ۱۰ مهر، به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود تا روز ۱۹ مهر اقدام به نام نویسی کنند.

مدیر فرهنگ سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز سه شنبه ۲۷ مهرماه، مقطع راهنمایی روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه و مقطع دبیرستان روز پنج شنبه ۲۹ مهرماه در محل فرهنگ سرای اندیشه می شود.

همچنین آزمون نهایی دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی طی روزهای یکم آبان ماه در مقطع ابتدایی، ۲ آبان ماه در مقطع راهنمایی و ۳ آبان ماه در مقطع دبیرستان برگزار خواهد شد.

نوروزی همچنین اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون‌ها، از هر مقطع تحصیلی نفرات برگزیده توسط هیئت داوران، طی مراسمی روز پنجشنبه  ۶ آبان ماه در آمفی تئاتر فرهنگ سرای اندیشه تجلیل خواهند شد.

وی در پایان افزود: در اختتامیه دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی-مداحان دانش آموز شهر تهران-به نفرات برگزیده مقطع ابتدایی علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال هدیه نقدی و در مقاطع راهنمایی و دبیرستان علاوه بر تندیس و لوح تقدیر سفر به عتبات عالیات تعلق می‌گیرد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.