جوانی که تنها در ۴ ماه حافظ کل قرآن شد +عکس

کد خبر: 61671
«حسین عبید الجعیفری»، حافظ کل قرآن از استان «بابل» عراق است که در یک برنامه فشرده توانست به مدت ۴ ماه حافظ کل قرآن شود.

وارث: «شیخ عبدالمهدی الکربلایی»، متولی شرعی حرم امام حسین(ع) و نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در کربلای معلی، از «حسین عبید الجعیفری»، حافظ کل قرآن استان «بابل» عراق که در یک برنامه فشرده توانست به مدت ۴ ماه کل قرآن کریم را حفظ کند، تجلیل کرد.

«شیخ فاضل التمیمی»، استاد این جوان عراقی در این باره گفت: حسین عبید الجیعفری از قرآن‌‌آموزان طرح «هزار حافظ قرآن» دارالقرآن آستان مقدس حسینی است که در یک برنامه فشرده توانست به مدت چهار ماه حفظ کل قرآن شود.

وی افزود: این قرآن‌آموز عراقی ابتدا با حفظ سه صفحه در روز آغاز کرد، اما به مرور زمان توانست که در یک روز ۲۰ صفحه از قرآن کریم را حفظ کند و در کنار آن آیات و اجزایی که قبلا حفظ کرده بود را نیز مرور می‌کرد.

التمیمی که ناظر طرح «هزار حافظ قرآن» دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در استان «بابل» عراق است، در ادامه گفت: حسین الجعیفری همچنین توانست در یک روز، یک جزء کامل قرآن را حفظ کند و در نهایت به مدت چهار ماه حافظ کل قرآن شد.

طرح «هزار حافظ قرآن» یکی از پروژه‌های قرآنی مهم دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی در سطح کشور عراق است و هدف از اجرای این طرح، پرورش نسلی از حافظان قرآن برای معرفی آن‌ها به‌عنوان نمایندگان این کشور در مسابقات و محافل بین المللی قرآنی است.

کمیته پیگیری و ارزیابی وابسته به بخش آموزش قرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در طول سال با سفر به استان‌های مختلف عراق، استعدادهای قرآنی شرکت‌کننده در طرح هزار حافظ قرآن را گزینش می‌کند.

فعالیت اعضای طرح هزار حافظ قرآن در استان‌های مختلف عراق تنها به حفظ آیات قرآن و فراگیری احکام تلاوت محدود نمی‌شود، بلکه سالانه صدها نفر از آن‌ها در فعالیت‌های دینی مختلف از جمله «زیارت اربعین حسینی» شرکت می‌کنند و قرائت صحیح سوره‌های قرآن را به زائران آموزش می‌دهند.


منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»