ثبت‌نام اعتکاف دانشجویی مسجد دانشگاه تهران آغاز شد

کد خبر: 66343
مدیر مسجد دانشگاه تهران ضمن اعلام ثبت‌نام اعتکاف دانشجویی در مسجد دانشگاه تهران، گفت: سخنرانی اساتید در قالب حلقه‌های معرفتی درباره زندگی هدفمند در راستای نظام اسلامی و تقویت بنیه علمی و معرفتی از برنامه‌های این دوره از اعتکاف است.
وارث: محمد عابدی، مدیر مسجد دانشگاه تهران درباره ثبت‌نام دوره اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران گفت: ثبت‌نام اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران از 18 تا 28 بهمن‌ماه سال جاری ویژه دانشجویان و اساتید آغاز شده است. این برنامه زیر نظر 200 نفر از خادمین دانشجویی دانشگاه تهران صورت می‌گیرد. این برنامه زیر نظر 200 نفر از خادمین دانشجویی دانشگاه تهران صورت می‌گیرد. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و اعلام مشارکت به عنوان خادم افتخاری این اعتکاف و سایر جزئیات آن، به پایگاه utmosque.ir/utmosque مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه در کنار مباحث معرفتی و معنوی برنامه خاصی را در زمینه ارتقای فکری و علمی دانشجویان تدارک دیده‌ایم، افزود: علاوه بر مباحث معرفتی و معنوی در ایام اعتکاف، اساتید در قالب حلقه‌های معرفتی درباره زندگی هدفمند در راستای نظام اسلامی و نیز نحوه تقویت بنیه علمی و معرفتی جلساتی تشکیل می‌دهند.

به گزارش تسنیم، ایام البیض به روزهای 13و 14و 15هر ماه می‌گویند و روزه گرفتن در این سه روز فضیلت دارد. فضیلت روزه این سه در ایام ماه رجب بیشتر است و بنا بر سنت، مسلمانان این سه روز از ماه رجب را به اعتکاف در مساجد به سر می‌برند که دارای اعمال خاصی است و با رجوع به رساله‌های شرعی می‌توان احکام آن را مطالعه کرد.