معرفی کتاب/ کتابی برای ترویج فرهنگ دعا و نیایش

کد خبر: 68253
باهدف ترويج فرهنگ دعا و نيايش، كتاب پرتو اجابت از سوي اداره توليدات فرهنگي آستان قدس رضوي منتشر شد

وارث:  كتاب در پرتو اجابت مجموعه سخنراني‌هاي قبل از دعا در حرم مطهر رضوي است كه در اختيار زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) قرارگرفته است.


اين كتاب در پنج بخش بوده و در پايان داراي مسابقه فرهنگي است. در فصل اول اين كتاب با عناويني چون آفرينش انسان، عشق مركب پرواز، غذاي روح، نياز به ارتباط، چرا غرور، فرصتي براي عروج و تفكر در امر خداوند روبرو مي‌شويم.

در بخش دوم مطالبي در مورد خاصيت و شرايط دعا، سلاح مؤمن، بركات دعا، رابطه مناجات با تفكر، اهميت دعا، اثرات دعاي كميل، اثرات گفتن و شنيدن، فلسفه دعا، اثرات دعا، آرام‌بخش دل‌ها، شيريني بندگان و اكسير اعظم مي‌خوانيم.

بخش سوم كتاب به موضوعاتي درزمينهٔ زمان و مكان دعا، بهترين اوقات دعا، كنار قبر سيدالشهدا (ع) و استجابت دعا، دعا در وقت سحر، زماني براي دعا، با چه زباني دعا كنيم، اسراري از دعاي كميل، اسم اعظم، برخي از آداب دعا مي‌پردازد.

در بخش چهارم عنوان‌هاي سپاس از خداوند، دست‌هاي خالي، از خدا خير بخواهيم، بهترين دعا عاقبت‌به‌خيري، به ياد همه، چه كساني را دعا كنيم، دعا براي سلامتي امام زمان (عج)، ديگران چشم‌انتظارند، چرا دعاي ما مستجاب نمي‌شود و ايمان به پيامبران مشاهده مي‌شود.

بخش آخر كتاب با مطالب مصلحت تو در اين نيست، خير و صلاح را نمي‌دانيم، قفل من خراب است، گناهكار پليد است، گناهان جديد بلاهاي جديد، انسان و دشمنان او، آفات گناه، عاقبت گناه كردن، فرصتي براي تطهير، از اين خانه دور نشو و يوسف گم‌گشته به پايان مي‌رسد.

اين كتاب به كوشش جعفر حسن‌زاده و در شمارگان ده هزار نسخه و به سفارش معاونت تبليغات و ارتباطات آستان قدس رضوي به چاپ رسيده است.