رونمایی از کامل‌ترین نسخه «صحیفه سجادیه» که اخیرا کشف شده

کد خبر: 70148
کامل‌ترین نسخه صحیفه سجادیه که به قلم مرحوم کفعمی از علمای قرن ۹ هجری تحریر شده است، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض بازدید عموم قرار گرفت.
وارث: نسخه مرحوم کفعمی که به خط خود ایشان نگارش شده و بهترین و کامل‌ترین نسخه‌ صحیفه سجادیه است و طی دوران هزار و چهارصد ساله‌ای که از تاریخ تدوین این کتاب می‌گذرد به دست آمده، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض بازدید عموم قرار داده شده است. این نسخه که بیش از یک سال از تاریخ اکتشاف آن نمی‌گذرد، ۴ دعا بیشتر از ۵۴ دعای معروف صحیفه سجادیه دارد.

لازم به ذکر است سالیان سال این دعاها مکشوف نبوده و بسیاری از علما آرزوی دیدن این نسخه را داشتند و آن را به زبان می‌آورده‌اند. نسخه‌ای که در این دوره از نمایشگاه قرآن عرضه شده است، عیناً از روی اصل کتاب که در اختیار یکی از علمای عراق است تصویربرداری شده و به گفته مسئولان غرفه صحیفه سجادیه، در شب‌های آخر برگزاری نمایشگاه به صورت محدود در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۸ خردادماه با شعار «قرآن؛ اخلاق،زندگی» در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد و تا روز ۲۶ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ پذیرای بازدید عموم علاقه‌مندان است.