جمع‌‌آوری بیش از ۵۰۰ لیتر گلاب جهت شستشوی حرم امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع)

کد خبر: 70383
رئیس فرهنگسرای شهر از جمع‌آوری بیش از ۵۰۰ لیتر گلاب جهت شستشوی حرم امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) خبر داد.
وارث: ماه پیش بود که نخستین آئین گلاب‌گیری جهت تأمین گلاب شستشوی حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) به همت فرهنگسرای شهر و با همکاری شهرداری منطقۀ 12 و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد.

این مراسم با توجه به فصل اردیبهشت‌ماه به عنوان بهترین فصل گلاب‌گیری از سوم شعبان (دهم اردیبهشت‌ماه) همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) در میدان امام حسین(ع) از ساعت 10 صبح الی 10 شب آغاز شد و تا نیمۀ شعبان 21 اردیبهشت‌ماه نیز ادامه داشت.

برای این کار، گلبرگ‌های یک باغ در قمصر کاشان تهیه شد و کار گلاب‌گیری در میدان امام حسین(ع) صورت گرفت و هموطنان عزیزمان با حضور پرشور در محوطۀ میدان امام حسین(ع)، این گلاب‌های تهیه شده را خریداری و به غرفۀ بازسازی عتبات عالیات که در همان محوطه قرار داشت، هدیه کردند.

«سیدعلیرضا فاطمیان‎پور» مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 12 در گفت‌وگویی با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از جمع‌آوری بیش از 500 لیتر گلاب جهت شستشوی حرم  امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) خبر داد.

وی افزود: این میزان گلاب تهیه شده در همان روز نیمه‌شعبان همزمان با برگزاری برنامه اختتامیه این آیین، به کربلا ارسال شد.

وی با اعلام این خبر که قرار است هر سال آیین گلاب‌گیری جهت تأمین گلاب شستشوی حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) را داشته باشیم، گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم که هر ساله این برنامه را با کیفیت بهتری پیش ببریم.