هدف از نازل شدن قرآن برقراری حکومت دینی است

کد خبر: 71166
مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور گفت: هدف از نازل شدن قرآن برقراری حکومت دینی است که در آن صالحان بر مردم حکمرانی کنند.
وارث: حجت الاسلام علیرضا مستشاری کرمانشاهی مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، اظهار داشت: قرآن کریم صرفا برای بیان احکام یا اقامه نماز نازل نشده است. وی با بیان اینکه قرآن فقط کتاب تاریخ، علوم، ریاضی و زیست شناسی نیست، عنوان کرد: قرآن کریم کتابی است بسیار فراتر از موارد قبل بر حکومت انسان‌های صالح به مردم اهمیت زیادی می‌دهد. 

حجت الاسلام مستشاری با بیان اینکه قرآن به اصل مهم سیاست اسلامی اشاره دارد، بیان داشت: هدف از نازل شدن قرآن برقراری حکومت دینی بوده است، خداوند در قرآن می‌فرماید ما تورات را نازل کردیم که پیامبران بر بنی‌اسرائیل حکمرانی کنند. مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، افزود: این سخن انگلیسی ها است که سیاست را امری کثیف می‌دانند چراکه در سیاست آنها خباثت وجود دارد اما در سیاست اسلامی پاکی و تقدس برقرار است. وی ادامه داد: سیاست اسلامی بر منبای قوانین قرآنی است به همین علت پاک و مقدس است، منتظران واقعی در عصر ظهور برای زمینه‌سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) مقدمه سازی می‌کنند.  

حجت الاسلام مستشاری با بیان اینکه انتظار فرج در ترک گناه است، گفت: انتظار اصلی فرج در تمرین برای حکومت داری صاحب الزمان(عج) است که هنگام ظهور امام یار داشته باشند. مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، بیان داشت: 313 نفر از یاران امام زمان(عج) بر جدایی دین از سیاست قائل نیستند، امروز برخی به جای مقابله با گروه‌های تکفیری مشغول قمه زنی هستند. وی با بیان اینکه هر کس قرآن را قانون اساسی خود نداد کافر و ظالم است، گفت: امروز ما باید با برطرف کردن اختلاس و فساد از حکومت اسلامی کشورمان خود را برای یاری کردن حکومت حضرت مهدی(عج) آماده کنیم.  

حجت الاسلام مستشاری با بیان اینکه برخی کلمه حکم در قرآن را به قضاوت معنا می کنند، اظهار داشت: کلمه حکم در قرآن کریم هم به معنای قضاوت هم به معنای حکم است، انجام اعمال صالح به شایستگی جایگاهی که دارند زمانی محقق می شود که حکومت در دست صالحان قرار گیرد.