اصیل ترین خدمت به خلق آشنا کردن مردم با خداست

کد خبر: 72815
در سفینه البحار داریم موسی علیه السلام از خدا پرسید : اگر تو بنده بودی و خدایی هم داشتی چه میکردی خدایت از تو راضی باشد؟ ندا آمد یه مرتبه خدمت به خلق خدمت به خلق خدمت به خلق

وارث :جشن عید سعید غدیر خم با سخنرانی حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق و مدیحه سرایی برادر محمد حسین پویانفر و کربلایی حسین رستمی برگزار شد.

در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق را می خوانید:

حجت الاسلام موسوی مطلق:


آداب و سنن عید غدیر


امام صادق علیه السلام فرمود : روز غدیر روز پیوند با خویشان است . اگر کسی در اقوامش کسی هست که با او قطع رابطه کرده است به احترام امیرالمومنین علیه السلام این رابطه را درست کند و به او هم بگوید بخاطر غدیر چنین کردم. فرمودند: روز غدیر روز توسعه عیال است. اگر می خواهید چیزی تهیه کنید و زندگیتان را توسعه دهید در غدیر انجام دهید. فرمودند از آداب و سنن عید غدیر این است توجه کنید و کار گشایی انجام دهید و نیازی را رفع کنید. حال نیاز یا مالی است یا معنوی . گاهی با محبت گاهی با مشاوره دادن گاهی با پول دادن. و گره مردم را باز کنید. استاد ما در واتیکان رفتند با کشیش ها صحبت کردند و گفتند ما در اسلام انسان هایی را داریم که خیلی عبادت می کنند و اهل تفکر هستند. یکی از نعمات خدا قدرت تفکر است. ما در اسلام ایشان را عارف می گوییم. پرسید بالاترین منزل عرفان چیست در مسیحیت؟
گفت : بالاترین مرتبه عارف مسیحی این است که به مردم خدمت کند. این در اسلام اولین مرتبه است. 

در سفینه البحار داریم موسی علیه السلام از خدا پرسید : اگر تو بنده بودی و خدایی هم داشتی چه میکردی خدایت از تو راضی باشد؟ ندا آمد یه مرتبه خدمت به خلق خدمت به خلق خدمت به خلق

و امروز اصیل ترین خدمت به خلق آشنا کردن مردم با خداست. با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. بدانند خدا و امام مهربان اند. خدا و امام رفیق و عزیزی داریم. از آداب عید غدیر هدیه دادن است. هبه و هدیه از سنت های با ارزش دین است. سوغات آوردن هم مانند هدیه دادن. ارزش معنویش مهم نیست و کار ساز نیست. بلعکس معاملات که ارزش مادی کارساز است. 

ارزش مادی اگر مورد توجه باشد ارزش معنوی آن از بین می رود. از اداب دیگر ابراز برائت از دشمنان است. برائت از اصول ماست . روش ها متفاوت است. که در دعا ها آمده است. دعاهای وارده در امشب و فردا . دعاهای ماثوره و زیاد دعا کردن به زبان مادری وارد شده است. خدا دوست دارد از او درخواست کنید. امام رضا علیه السلام فرمود: کسانی که دعا کنند در این ایام اثراتی دارد که توان فرد و قدرتش زیاد می شود. کانه هزار حج و عمره بجا آورده ایم. نماز هایی که وارد شده را بجا بیاورید قبلا از نماز ظهر.  دعای ندبه استحباب فراوان دارد. بستن عقد اخوت است در مفاتیح آمده است. از سنن این روز زیارت امیرالمومنین علیه السلام است که امام رضا علیه السلام فرمود: از آثار زیارت حضرت در غدیر آمرزیدن گناه صد ساله او و و خداوند در غدیر چند برابر ماه رمضان و عید فطر و شب قدر میبخشد . روزه داری و اطعام دادن ،بوی خوش اسشمام کردن، افطار دادن، اراستن خویش، مصافحه، تبریک گفتن ، کثرت صلوات ؛ از سنن دیگر این روز عزیز است.


حجت الاسلام موسوی مطلق: