انتقادهای شدید استاد انصاریان از برخی گفته ها درباره عزاداری سیدالشهدا
این صداها دل وهابیت را خوشحال کرد چون گسترده پخش شد و حداقل قلب امام زمان را رنجاند، یکی از آن صداها این بود که نگویید یا حسین ما نوکر، غلام و عبد تو هستیم، بگویید ما عبد خدا هستیم! این حرف ها را نزنید.
وارث: این روزها صداهایی شنیده شد که دل وهابیت را خوشحال کرد سخنانی مانند اینکه به مردم نگویید از محرم استقبال کنند و یا گریه موجب رشد آنان نمی شود یا خود را عبد حسین(ع) ندانند؛ همه این موارد با مدرک ثابت شده است؛ امیدوارم صاحبان این صداها سری به عرفان، روایات و معارف ناب اهل بیت بزنند.
این صداها دل وهابیت را خوشحال کرد چون گسترده پخش شد و حداقل قلب امام زمان را رنجاند، یکی از آن صداها این بود که نگویید یا حسین ما نوکر، غلام و عبد تو هستیم، بگویید ما عبد خدا هستیم! این حرف ها را نزنید.
عبد در لغت به معنای پرستش و در یک مرحله دیگر به معنی اطاعت است، هیچ وقت ما غیر از خدا را معبود خود نمیگیریم که به غیرخدا بگوییم عبد تو هستیم، عبد یعنی مطیع، من به شما می گویم که با یقین و کمال افتخار و سرافرازی هر جا دلتان خواست بگویید من عبد، نوکر و غلام حسین هستم.
در کتاب شریف، با ارزش و عظمت اصول کافی از وجود مبارک امیرالمومنین سوال کردند که نسبت شما با پیغمبر چیست؟ حضرت علی(ع) فرمودند: انا عبد من عبید محمد، حال چرا ما نگوییم عبد حسین هستیم!؟ کسی ما را عبد ابی عبدالله نکرده بلکه خداوند این سمت را به ما داده است.
چرا می گویید محرم استقبال ندارد و استقبال از محرم مدرک ندارد، مدارک را نمی بینید!؟ پس از اینکه محرم عاشورا سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد، اولین کسی که به استقبال محرم آمده پروردگار است، چند هزار سال قبل از این که محرم ایجاد شود، او به استقبال آمد و به جبرئیل گفت برو به آدم بگو این اسمی که دلت را لرزاند این را با لب تشنه میکشند، فرزندانش از تشنگی میمیرند، پوست بدن بزرگ هایشان از تشنگی جمع میشود؛ و همه اینها مدارکی در استقبال از محرم است. دوم اینکه تمام انبیاء برای ابی عبدالله گریه کردند، تمام درختان تمام ماهیان دریا، تمام پرندگان هوا گریه کردند، امام حسین(ع) تازه به دنیا آمده بود پیغمبر و زهرا و علی دور قنداقه نشستند گریه کردند؛ حال چرا به استقبال از محرم نرویم؟ چرا حرف هایی را میزنید که دل دشمن را شاد کند، دل اهل بیت را شاد کنید.
بزرگترین فقیه شیعه یعنی مرحوم نائینی گفتند که خروج دستههای عزاداری از خانهها و حسینیهها در روزهای عاشورا بدون شک جایز است، اشکالی در سینه زدن و زنجیر زدن، حتی اگر موجب کبودی بدن شود، نیست، همچنین اگر موجب زخم شدن یا خونریزی شود، جایز است، این فتوای بزرگترین مرجع صد ساله اخیر است، پای این فتوا را پنجاه نفر از مراجع امضا کردند.