دینداری، تنها شامل عمل کردن به احکام فقه نمی شود

کد خبر: 73753
دینداری درعمل به احکام خداپرستی در شکستن بت‌ها و درگیری با طواغیت و فرعون‌ها معنا پیدا می‌کند؛ نه صرفا عمل به احکام فقه! انجام واجبات و ترک محرمات، نرم‌افزار و ملزومات این معنا از دینداری است.
وارث: حجت الاسلام محمد صادق حیدری تهرانی  در سلسله نشست های «قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن» که در مصلی قم برگزار شد با بیان این سوال که چرا امروزه مجالس عزاداری‌ اهلبیت و امام حسین (ع) نمی‌توانند در این جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگیِ نظام طواغیت مدرن علیه پرچم اسلام ناب، نقش آفرینی کنند گفت: به نظر می‌رسد ریشه اصلی این آسیب، در معنای دین و دینداری باز می‌گردد؛ آیا دین به معنای اعتقاد به توحید و دیندار کسی است که واجبات فردی را انجام داده و محرمات را ترک کند؟!
 
وی افزود:در فرهنگ قرآن، دین به اقامه‌خداپرستی و مبنا قرارگرفتن زندگی‌ حول توحید معنا شده است و علت بعثت انبیای‌الهی نیز به جریان دادن پرستش خداوند در تمام شئونات زندگی بشر خلاصه می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ادامه داد: براین اساس، دینداری در عمل به احکام خداپرستی در شکستن بت‌ها و درگیری با طواغیت و فرعون‌ها معنا پیدا می‌کند؛ نه صرفا عمل به احکام فقه! انجام واجبات و ترک محرمات، نرم‌افزار و ملزومات این معنا از دینداری است.
 
وی تصریح کرد: علت قیام امام حسین نیز به همین معنا از دین و دین‌داری بر‌می‌گردد. لذا بسیاری از شیعیانی که در انجام واجبات فردی و ترک محرمات خود در بالاترین سطح بودند به یاری امام حسین نیامدند.
 
لازم به ذکر است پس از پایان سخنرانی جلسه ی پرسش و پاسخ پیرامون این مبحث برگزار شد.