استقرار موكب شهداي مدافع حرم در شهر سامرا

کد خبر: 74358
موكب اداره كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي با عنوان شهداي مدافع حرم در شهر سامرا مستقر شده است.
وارث: حجت الاسلام محمدرضا جعفري، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه ناحيه دو تبريز در جمع خبرنگاران از استقرار موكب اين اداره كل در سامرا خبر داد و افزود: تجهيزات اين موكب از اول آبان ماه در سامرا مستقر و به زائران خدمات ارائه داده ايت و فعاليت اين موكب تا يك روز بعد اربعين ادامه خواهد يافت.

وي ادامه داد: طبق برنامه ريزي هاي انجام يافته توسط مسئولين ستاد اربعين استان مسئوليت كميته فرهنگي موكب هاي سامرا و بصره بر عهده اداره كل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقي قرار گرفت و بر همين اساس برنامه ريزي هايي در اين حوزه انجام يافته و در كنار نصب بنرهاي اطلاع رساني و تبليغات محيطي، اعزام مبلغ و سخنران نيز توسط اين اداره كل صورت گرفته است.

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه ناحيه دو تبريز تصريح كرد: براي اولين بار در مسير تردد زائران ايستگاه هاي چند رسانه اي تشكيل شده كه در اين ايستگاه ها با استفاده از دوربين هاي چند بعدي حرم امام رضا(ع) و صحنه سازي واقعه كربلا به نمايش گذاشته مي شود و اين اقدام با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

وي با اشاره به استقرار موكب مستقل اداره كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي در سامرا گفت: با استقرار موكب اين اداره كل در شهر سامرا در راستاي اجراي نيات واقفين بزرگوار روزانه دو هزار پرس غذاي گرم و ميان وعده در بين زائرين پخش مي شود.

حجت الاسلام خليلي خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه تعدادي از پدران شهداي مدافع حرم نيز در اين موكب ها مشغول به فعاليت هستند بر همين اساس موكب اين اداره كل در سامرا به نام شهداي مدافع حرم نام گذاري شده است.