دومين همايش ملي "نماز، ولايت و مسجد در فرهنگ رضوي" در مشهد مقدس آغاز به كاركرد

کد خبر: 75304
معاون دانشگاه پيام نور از آغاز به كار دومين همايش ملي علمي و پژوهشي نماز، ولايت و مسجد در فرهنگ رضوي خبر داد.
وارث: كريم نجفي در دومين همايش ملي علمي و پژوهشي نماز، ولايت و مسجد در فرهنگ رضوي اظهار داشت: 27 آذرماه يادآور رشادت‌هاي عالم فرهيخته، شهيد مفتح است، شخصيتي كه وحدتي بي‌نظير و مثال‌زدني را ميان حوزه و دانشگاه ايجاد كرد.

وي افزود: برگزاري دومين همايش ملي علمي و پژوهشي نماز، ولايت و مسجد در فرهنگ رضوي در حرم مطهر رضوي در سال 2017 كه مشهدالرضا (ع) به‌عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام معرفي‌شده، منشأ خيرات و بركات بسياري است.

معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه پيام نور بابيان اينكه با تأكيدات مسئولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به موضوع نماز، مسجد و ولايت در دانشگاه‌ها به‌صورت ويژه پرداخته مي‌شود، خاطرنشان كرد: يكي از ويژگي‌هاي نماز جماعت در مقايسه با ساير برنامه‌هاي گروهي و اجتماعي اعم از مراسم‌هاي ملي واداري در اين است كه شخصيت‌ها و سلسله‌مراتب دنيايي در نحوه آرايش صفوف به‌هم‌پيوسته نماز دخالت ندارند.

نجفي گفت: عدالت در همه امورات اخلاقي، انساني، عاطفي و غيره به‌عنوان قلب تپنده جامعه بوده و آموزش‌هاي صحيح بر مبناي عدالت‌محوري مورد تأكيد مجموعه‌هاي علمي و دانشگاهي كشور قرارگرفته و جوانان دانشگاهي به‌عنوان آينده‌سازان جامعه در پي دست يافتن به بينش‌هاي كامل و به‌روز و اُنس با نماز و قرآن در جهت تعالي و خودسازي خود و پيشرفت جامعه‌شان هستند.

محمدعلي داور يار؛ رئيس دانشگاه پيام نور خراسان رضوي نيز در اين همايش اظهار داشت: درروند اجرايي اين همايش اقدامات گسترده‌اي در يك سال گذشته انجام شد و در اين رابطه دانشگاه‌ها، حوزه علميه، آستان قدس رضوي، رسانه‌ها، سپاه امام رضا (ع) و بسيج همكاري لازم را داشتند.

وي افزود: سال گذشته اين همايش توسط دانشگاه فرهنگيان برگزار شد و امسال مسئوليت برگزاري دومين همايش ملي علمي و پژوهشي نماز، ولايت و مسجد در فرهنگ رضوي به دانشگاه پيام نور واگذار شد.

رئيس دانشگاه پيام نور خراسان رضوي بابيان اينكه نخستين گام در مسير توسعه رشد فرهنگي در سطح جامعه است، گفت: جامعه دانشگاهي اين كار در مجموعه‌هاي كاري خود انجام مي‌دهند و شخصيت‌هايي نخبه و برجسته در تمامي حوزه‌ها به‌ويژه حوزه فرهنگ تحويل مي‌دهند.

داور يار تصريح كرد: در سال 2017 كه مشهد الرضا (ع) به‌عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام معرفي‌شده است برنامه‌هاي متعددي متناسب با اين رويداد بزرگ برگزارشده و يكي از اين برنامه‌ها برگزاري دومين همايش ملي علمي و پژوهشي نماز، ولايت و مسجد در فرهنگ رضوي بوده است.