انبیاء و اولیای الهی ترازوی قیامت هستند

کد خبر: 75655
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حسن خلق سنگین‌ترین عمل در قیامت است، گفت: انبیاء و اولیای الهی به عنوان مظهر حق مطلق بودن ترازوی قیامت هستند.
وارث: آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره مبارکه بقره که در همین آستان مقدس برگزار شد، با اشاره به معیار فلاح و سعادت انسان در زندگی پس از مرگ و مراتب آن، گفت: کسانی که در آخرت اهل بهشت هستند آنان نیز مراتبی دارند.

وی افزود: مراتب بهشتیان به اعمالی که در این دنیا انجام داده‌اند بستگی دارد.

آیت الله محمدی ری شهری با بیان اینکه پایین‌ترین درجه بهشت به کسانی که در عالم دنیا اعتقادی صحیح داشتند اما مرتکب گناه شدند اختصاص دارد، ابراز کرد: این افراد پس از آنکه در جهنم عذاب خود را سپری می‌کنند به بهشت منتقل می‌شوند طبق صریح روایات؛ اگر یکی از آن بهشتیان بخواهد اهل دنیا را مهمان کند همه آنان را می‌تواند پذیرا باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: بالاترین درجه بهشت به کسانی اختصاص دارد که وزنه اعمالشان سنگین‌تر از دیگران باشد براساس آیات الهی کسانی که ترازوی اعمالشان سنگین باشد سعادتمند می‌شوند و کسانی که ترازوی عملشان سبک باشد زیانکاران آخرت به شمار می‌روند چرا که سرمایه‌های خودشان را از دست داده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه معیار سنجش اعمال در قیامت حق و عدل است، عنوان کرد: کسانی که اهل حق و عدل نباشند به آیات الهی ظلم کرده‌اند، انسان به هر مقدار اعمالش به حق و عدل نزدیک‌تر باشد ترازوی اعمالش در قیامت سنگین می‌شود.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایتی مبنی براینکه انبیاء و اولیای الهی ترازوی قیامت هستند، گفت: بنابراین عمل انسان را در قیامت با اعمال انبیاء و اولیای الهی مورد سنجش قرار می‌دهند چرا که آنان مظهر حق مطلق هستند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: سنگین‌ترین عمل انسان بستگی به شباهت اعمال اولیا الله دارد، پیامبراکرم(ص) فرمودند: حسن خلق سنگین‌ترین عمل در قیامت است؛ خوش اخلاقی مهمترین خصوصیت امام علی(ع) بوده است.

در شبکه اطلاع رسانی وارث در نرم افزار سروش عضو شوید: http://sapp.ir/vareth.ir