مراجعه بندگان به اهل بیت(ع) مراجعه جاهل به عالم است

کد خبر: 77961
حجت الاسلام سید حمید میرباقری گفت:امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند خدا اگر می خواست می توانست بنده را به خود برساند اما اراده کرده که از طریق اهل‌بیت(ع) به او برسند کسی که از مسیر آنها خارج شود سقوط خواهد کرد.
وارث:حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری استاد حوزه علمیه در مراسم دعای ندبه که در مهدیه تهران برگزار شد، درباره اهمیت ماه رجب، گفت: پیامبر(ص) فرمودند ماه رجب  ماه استغفار امت من است، در این ماه از خداوند بسیار طلب آمرزش کنید.

وی با بیان اینکه روایات بسیار تکان دهنده‌ای درباره عظمت این ماه وجود دارد، عنوان کرد: امام موسی کاظم(ع) فرمودند ماه رجب بسیار باعظمت است خداوند ثواب کار نیک را در آن مضاعف می‌کند، کسی در ماه رجب صدقه، نماز، دعا، روزه یا هر عمل خیری انجام بدهد خداوند برای او چند برابر حساب می‌کند همچنین سیئات و معاصی را محو کرده و از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به روایت دیگری درباره روزه ماه رجب، اظهار داشت: اگر کسی کل ماه رجب را روزه بگیرد خداوند متعال او را از آتش جهنم نجات می‌دهد، همچنین بر اساس روایتی از پیامبر(ص) بهترین دعا در ماه رجب استغفار است.

استاد حوزه علمیه افزود: امام رضا(ع) بهترین بندگان خداوند کسانی هستند که وقتی گناه می‌کنند اجازه نمی دهند که گناهان آنها زیاد شود و خیلی سریع استغفار می‌کنند، وقتی انسان دچار یک بیماری می شود اگر زود به داد آن برسد به راحتی قابل درمان است اما اگر به آن توجه نکرد میکروب به مرور همه بدن را فرامی گیرد.

وی ادامه داد: در مساله گناه هم اینگونه است اگر انسان سریع به داد آن رسید زودتر نجات پیدا می کند اما اگر رها کرد که در گناه غوطه بزند به جایی می رسد که دیگر برگشتن از گناه سخت یا ممکن نخواهد بود، حق الناس از جمله گناهانی است که شیطان به راحتی اجازه بازگشت از گناه را به انسان نمی‌دهد.

 حجت‌الاسلام میرباقری درباره زیارت آل یاسین، بیان داشت: در زیاتنامه‌های دیگر معمولا امامی برای امام دیگر دعا و زیارت را نقل می‌کند اما آل یس زیارتی است که خود امام عصر(عج) آن را به ما یاد می‌دهند که چگونه ایشان را زیارت کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 23 سلام در ابتدای زیارت آل یاسین وجود دارد، گفت: این زیارتنامه در واقع یک دوره عرضه اعتقادات به حضرت امام زمان(عج) است که انسان شهادت و اعتقاد به توحید، رسالت، امامت، ولایت، قبر، قیامت و همه را به امام خود عرضه می‌کند.

استاد حوزه افزود: در این زیارتنامه به مردم تذکر داده می‌شود که حاکم دین شما امام زمان(عج) است انسان تنها از طریق امام به خدا می‌رسد اگر مسیری غیر از این را برود دچار انحراف خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرباقری با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه ائمه(ع) آن درهای هستند که شما از طریق آن می توانید به خدا برسید، گفت: اگر آنها نباشند شما نمی توانید به بندگی الهی برسید.

وی با بیان اینکه مراجعه ما به اهل بیت(ع) مراجعه جاهل به عالم است، اظهار داشت: وقتی ماشین شما خراب می‌شود دکتر می‌روید مریض می‌شوید دکتر می‌روید برای مسافرت از راهنما کمک می‌گیرید برای دینداری هم باید به ائمه معصومین(ع) مراجعه کنید.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند خدا اگر می خواست می توانست بنده را به خود برساند اما اراده کرده که از طریق اهل‌بیت(ع) به او برسند کسی که از مسیر آنها خارج شود سقوط خواهد کرد.