سیره اهل‎بیت(ع) منشور بی‎نظیر زندگی موفق است

کد خبر: 78662
خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه سیره اهل‎بیت(ع) منشور بی‎نظیر زندگی و سرشار از راه‎کارهای موفقیت انسان است، گفت: راستگویی، امانتداری و خوش اخلاقی از جمله ارکانی است که روابط اعضای خانواده را گرم و صمیمی می‎کند.
وارث:خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه سیره اهل‎بیت(ع) منشور بی‎نظیر زندگی و سرشار از راه‎کارهای موفقیت انسان است، گفت: راستگویی، امانتداری و خوش اخلاقی از جمله ارکانی است که روابط اعضای خانواده را گرم و صمیمی می‎کند.

حجت الاسلام مسلم داوودنژاد در ویژه برنامه پرسمان دینی حرم مطهر رضوی که قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه حُسن خُلق در دین اسلام دارای ارزش بسیار بالاست، عنوان کرد: همه مومنان باید سعی کنند در منزل و خارج از آن خوش اخلاق باشند، متاسفانه برخی از خانم‎ها و آقایان خارج از منزل خوب و با خوش اخلاقی صحبت می‎کنند، اما با نزدیکان به ویژه همسرشان به شدت با بداخلاقی صحبت می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه خوش اخلاقی را باید از خویشتن آغاز کرد، گفت: خانواده‎ها به ویژه زوج‎های جوان باید در برخی زمان‎ها مشکلات و برخوردهای خانواده همسر را فراموش کنند تا زندگی با روند آرامش پیش رود، به عنوان مثال خیلی از زوج‎های جوان با مادرشوهر یا مادر‎زن مشکل دارند لذا باید در یک جاهایی برخوردهای آن‌ها را فراموش کرد تا زندگی با آرامش پیش رود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در سبک زندگی اسلامی، یک انسان مؤمن باید امانت‎داری را در همه موضوعات رعایت کند و بداند که امانتداری یکی از صفات صالحان است که از ایمان آن‌ها نشأت می‎گیرد. بهترین الگو برای امانتداری، آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) است.

داوودنژاد با بیان اینکه سیره اهل‎بیت(ع) منشور بی‎نظیر زندگی و سرشار از راه‎کارهای موفقیت انسان است، گفت: راستگویی، امانتداری و خوش اخلاقی از جمله ارکانی است که روابط اعضای خانواده را گرم و صمیمی می‎کند.

وی افزود: دختران و پسرانی که در دوران سن ازدواج هستند باید موضوع تحقیق قبل از ازدواج را جدی بگیرند در این راستا سوالات مهم و کاربردی را از اطرافیان، همکاران، دوستان و آشنایان طرف مقابل بپرسند.

خطیب برنامه پرسمان دینی متذکر شد: مراحل خواستگاری تنها به جلسات خواستگاری ختم نمی‌شود و مرحله مهم قبل و بعد از این خواستگاری، تحقیق است که سرنوشت یک عمر زندگی زناشویی را رقم می‌زند، لذا اصول تحقیق کردن در ازدواج بسیار مهم است و لازم است که با شرایط لازم انجام شود.