امام زمان(عج) میزبان روزه داران در رمضان است

کد خبر: 78896
حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: انسان روزه دار باید قبل از افطار امام زمان (عج) را مورد توجه قرار دهد چرا که میزبان مومنین و روزه داران در ماه مبارک رمضان امام عصر(عج) است.
وارثحجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه پنج شنبه طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خداوند در ماه مبارک رمضان، درهای رزق خود را بر روی بندگان خود باز می کند.

وی اعمال ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و افزود: دعا و استغفار از جمله اعمالی بوده که انسان باید در ماه مبارک رمضان انجام دهد، خداوند می فرماید در هر شب و روز این ماه به ملائکه امر کردم که درب های آسمان را به روی بنگانی که دعا می کنند باز کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان باید در ماه رمضان بعد از اینکه به فرائض و تلاوت قرآن کریم عمل کرد به استغفار و دعا در این ماه نیز بپردازند.

وی عنوان کرد: انسان روزه دار باید قبل از افطار امام زمان (عج) را مورد توجه قرار دهد چرا که میزبان مومنین و روزه داران در ماه مبارک رمضان امام عصر(عج) است.

حجت السلام والمسلمین مومنی تاکید کرد: اگر فردی قبل از افطار در حق امام عصر (عج) دعا کند، خداوند نیز دعاهای آن فرد را مستجاب، روزه ها و نمازهای  آن را مورد قبول درگاه خود، عمل او را بالا برده و گناهان او را نیز خواهد بخشید.

وی با تاکید بر اینکه خداوند در سوره مبارکه نور وعده داده است که اگر استغفار کنید برکات خداوند بر شما نازل خواهد شد، تصریح کرد: ماه رمضان، ماه مغفرت و رحمت است و برپایه روایات، شخصی که در این ماه آمرزیده نشود، شقی به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در طول ماه رمضان، درهای جهنم بسته است و شیطان در غل و زنجیر قرار دارد، تا بندگان خدا از این فرصت بی نظیر جهت کسب فضایل و نیز دوری از رذایل استفاده و در پناه تفکر و عبادت خالصانه، زمینه سعادتمندی دنیا و آخرت خود را فراهم کنند.(p۱)