بوی محبت امیرالمومنین (ع) را به خود بگیریم

کد خبر: 79520
دانید که بر هر زن مومنه ای و هر مومنی واجب است که به امیرالمومنین علیه السلام در وادی نورانیت معرفت پیدا کند و اگر کسی این واجب را انجام ندهد، اول برای این مورد و بعد نماز و روزه او را نگه میدارند.

وارث: مراسم شب بیست و هشتم ماه رمضان با سخنرانی حجت الاسلام صراف و مداحی حاج رسول فیضی، کربلایی محمد حسن فیضی،  علی اکبر زادفرج، علی پورکاوه، عباس صفاوردی، امیر کرمی،  و شعر خوانی قاسم صرافان در حسینیه دلریش برگزار شد.


در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام صراف را میخوانید:

بوی محبت امیرالمومنین (ع) را به خود بگیریم


شناخت امیرالمومنین (ع) در وادی نورانیت

در بحث امامت یکی از مهمترین مباحثی که ائمه اطهار علیهم لسلام در هر عصری به امت خود و به شیعیان خود توصیه می کردند، کسب معرفت و شناخت جایگاه امامت و اهل بیت علیهم السلام است.

یکی از ابزاری که ما را در مسیر این شناخت قرار می دهد حدیثی است تحت عنوان حدیث معرفت به نورانیت. روایتی که امیرالمومنین علیه السلام نقل می کنند؛ ابوذر از سلمان می پرسد؛ معرفت پیدا کردن به امیرالمومنین علیه السلام در وادی نورانیت چطور محقق می شود؟ سلمان گفت: نزد امیرالمومنین علیه السلام برویم واز خودشان در این باره بپرسیم.

نزد حضرت رفتند و در نبود حضرت نیز ساعاتی منتظر باز گشت ایشان شدند. حضرت وقتی به خانه آمدند و ابوذر و سلمان را دیدند، فرمودند: چه چیزی باعث شده شما این مقدار منتظر بمانید؟

گفتند: چیزی که ما را به اینجا کشانده است، سوال کردن از شما بزرگوار درباره چگونگی معرفت و شناخت پیدا کردن به شما در وادی نورانیت است.

حضرت فرمودند: مرحبا به شما، دوستان هم عهد که در دینتان کوتاهی نکردید. ( یعنی کسی که در شناخت و معرفت در این وادی کوتاهی کند در دینش کوتاهی کرده است.)

بدانید که بر هر زن مومنه ای و هر مومنی واجب است که به امیرالمومنین علیه السلام در وادی نورانیت معرفت پیدا کند و اگر کسی این واجب را انجام ندهد، اول برای این مورد و بعد نماز و روزه او را نگه میدارند. همه چیز بعد از محک خوردن ولایت حساب می شود.

"فتان القبور"

خداوند ملکی دارد به اسم " فتان القبور" کار این فرشته چیست؟ همین که میت را درون قبر می گذارند، آخرین سنگ لحدی که می چینند، یعنی اخرین روزنه ی ارتباطی او با دنیا قطع می شود، همانجا برزخ او شروع می شود. در بعضی روایات هست که قبل از آمدن میت " فتان القبور درون منتظر است و بعضی دیگر از روایات می گویند، مشرف قبر قرار دارد و آخرین روزنه ارتباطی که قطع شد و تاریک محض شد " فتان القبور" ظاهر می شود.

میت صدای ناله و شیون اقوام را می شنود. "فتان القبور" می آید. کارش این است که میت را بو می کند، اگر این میت بوی امیرالمومنین علیه السلام و قبول ولایت حضرت را داد، با دستش به قبر ضربه ای می زند و قبر برایش مثل باغ می شود و می گوید از امروز روزهای خوب تو شروع می شود. هنوز اقوام تو اینجا هستند، میخواهی به دنیا برگردی؟ میت می گوید جای من اینجا خوب است، من را برنگردانید. از اینجا بریز و بپاش ها شروع می شود، و اولین چیز حضور خود مولا است. این ها دروغ نیست، می آیند.

امام حسین(ع) 100 بار به دیدن شیخ عباس قمی آمد

شیخ عباس قمی از دنیا رفت، کنار قبر محدث نوری استادش، در حرم امیرالمومنین علیه السلام او را دفن کردند. پسرش سید علی محدث زاده پسر بزرگ شیخ عباس می گفت: انقدر در منزل رفت و آمد بود، من خسته بودم به برادر کوچکترم گفتم در حسینیه کربلایی ها برای مردمی که از سر قبر می آیند غذا تدارک دیدیم، بیایند نماز را بخوانند و سپس پذیرایی شوند. من خسته ام به خانه می روم. 

در خانه به خواب رفتم، که پدرم شیخ عباس به خواب من امد، از زمانی که خودم پدرم را در قبر گذاشتم تا زمانی که بخوابم آمد کمتر از 1 ساعت بود. به من گفت: تو امروز خیلی زحمت من را کشیدی، از تو ممنونم. گفتم پدر من الان شما را دفن کردم، چطور اجازه پیدا کردید به خواب من بیایید؟

پدرم گفت: یک اتفاقی الان در قبر من افتاد، آمدم و اجازه گرفتم به خواب تو بیایم، تا مردم از حسینیه متفرق نشدند، به آن ها بگو شیخ عباس از آن دنیا خبر آورد. از زمانی که مرا دفن کردند تا الان 1 ساعت هم نشده اما 100 مرتبه امام حسین علیه السلام به دیدنم امده است.

برای ما 1 بار هم نمی آیند؟ می آیند. اگر در این وادی باشیم. اگر بوی محبت امیرالمومنین علیه السلام و فرزندانش را بدهیم.

اما اگر این بو را ندهیم، قبر تبدیل به گودالی از آتش می شود و میت فریاد می زند ، به گفته امام صادق علیه السلام، "فتان القبور" به کریه ترین شکلی که در دنیا می شود برای کسی فرض کرد ظاهر می شود.


بوی محبت امیرالمومنین (ع) را به خود بگیریم