در مهدیه تهران مطرح شد؛

حجت الاسلام مومنی: تنها گریه و بکاء برای شهادت جانگداز امام حسین(ع) باارزش است

کد خبر: 86677
استاد حوزه علمیه گفت: جزع و فزع و گریه برای هر امری مکروه است اما گریه و بکاء بر امام حسین(ع) نه تنها کراهت ندارد که بسیار باارزش است.  

حجت الاسلام والمسلمین حسین مومنی استاد حوزه علمیه روز جمعه در مراسم دعای ندبه و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر(ص) در توصیه‌ای به اصحاب خود فرمودند نسبت به امام حسین(ع) فرزند امیرمومنان امام علی(ع) شناخت پیدا کنید.

وی افزود: این شناخت که امری از ناحیه رسول خدا(ص) است ناظر به معرفت ظاهری نیست بلکه تاکید به امر حقیقی دارد که یعنی امام حسین(ع) سرالله است، نسبت به اسراری که در حضرت اباعبدالله(ع) وجود دارد شناخت پیدا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: ویژگی‌های منحصر در حضرت اباعبدالله(ع) وجود دارد که وقتی شما نزد هر کدام از ائمه معصومین(ع) می‌روید شما را به سوی امام حسین(ع) هدایت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با استناد به چند روایت پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع)، بیان داشت: ای امام حسین(ع) زینت آسمان‌ها و زمین‌ها بر تو آفرین باشد؛ بدانید که شان و منزلت امام حسین(ع) در آسمان به مراتب بزرگتر از شان و منزلت او در زمین است. کنار عرش الهی نوشته شده که ایشان «مصباح الهدی و سفینه النجاة» هستند. امام حسین(ع) نور هدایت است هیچ ظلمتی در حضرت اباعبدالله(ع) و طریق او راه ندارد.

وی با استناد به روایت دیگری از امیرمومنان امام علی(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) اشک چشم هر مومنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) را با بدزهری به نام هلاهل که بسیار مهلک و کشنده است به شهادت رساندند، گفت: وقتی امام حسین(ع) بر نحوه شهادت امام حسن(ع) گریه کردند؛ امام حسن(ع) خطاب به ایشان فرمودند ای حسین هیچ روزی مثل روز تو نیست عالم آدم باید برای تو گریه کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: وقتی جبرئیل نام پنج تن را نزد حضرت زکریا(ع) آورد درباره همه آنها سرور و شادی به قلب ایشان آمد اما همین که نام امام حسین(ع) برده شد گویا تمام غم‌های عالم وارد قلب ایشان شد زیرا این غم از جنس غم‌های خوب است.

وی ادامه داد: خوشا قلبی که از غم امام حسین(ع) مملو باشد؛ مسلمانان با علم بر اینکه امام حسین(ع) فرزند پیامبر(ص) است او را کشتند، برخی با پوزیشن تجدد و روشنفکری می‌گویند در روز عاشورا شاد باشید زیرا امروز روز شادی اهل بیت(ع) است؛ ای مردم بدانید آنها سخت در اشتباه هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) بیان داشت: امام می‌فرمودند که وقتی ایام محرم می‌آمد کسی پدرم موسی بن الجعفر(ع) را خندان نمی‌دید؛ به ویژه در روز عاشورا که همواره به مصائب امام حسین(ع) گریه می‌کردند. امام سجاد(ع) می‌فرمودند من پسر کسی هستم که پرنده‌های روزی زمین و آسمان برای آن گریه کردند حتی وحوش بیابان کنار بدن قطعه قطعه شده او گریه کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی انسان به زمین آمد جبرییل برای آدم روضه شهادت امام حسین(ع) را خواند، اظهار داشت: حضرت صادق(ع) فرمودند هر امری که جزع و فزع شما را بلند کند و برای آن گریه کنید و بی قرار شوید مکروه است اما گریه و بکاء بر امام حسین(ع) نه تنها کراهت ندارد که باارزش است، وقتی داستان کربلا را برای پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) بیان کردند آنها ضجه زدند.

وی با بیان اینکه هرکس بگوید روضه خواندن برای افراد بی سواد است خودش بی سواد است، گفت: امام زمان(عج) بر واقعه کربلا خون گریه می‌کنند؛ تمام اتفاقاتی که در کربلا رخ داد بر اساس عقل سلیم بود که به آلودگی‌های دنیا آلوده نشده بود، هیچ مطلبی در کربلا ذلت نیست بلکه عزت و کرامت است.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.