در مجتمع فرهنگی روشنگر بیان شد؛

آیت‌الله فاطمی‌نیا: قیام امام حسین(ع) برای تبیین جایگاه انسان درجوار حق بود

کد خبر: 86695
آیت‌الله فاطمی‌نیا گفت: قیمت شما انسان‌ها جز در جوار حق و ائمه معصومین(ع) در بهشت نیست خود را به کمتر از آن نفروشید؛ امام حسین(ع) برای چنین نگاه انسانی قیام کردند.
وارث

آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد حوزه علمیه به مناسبت شام غریبان شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) در مجتمع فرهنگی روشنگر به سخنرانی پرداخت و گفت: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند دنیا آخرین دیدگاه یک کور است و چیزی غیر از آن نمی بیند.

وی افزود: ظالمانی که برای آنها اهمیت ندارد هزاران نفر بمیرند تا چیزی دست آنها بیاید همان کورانی هستند که جز به دنیا نگاهی ندارند. یکی از روسای بزرگ بلاد خارج در مصاحبه‌ای برای جنگ با فلان کشور و کشته شدن کودکان آن گفته بود که بحث ارزش‌ها جداست و فعلا ما باید منافع خود را در نظر بگیریم؛ چنین شخصی کور است یعنی چیزی جز دنیا و منافع خود را نمی‌بیند.

آیت‌الله فاطمی‌نیا با تاکید مجدد بر اینکه هر کس نگاهش فقط به دنیا باشد قلب او کور می‌شود، عنوان کرد: این توجه به دنیا یعنی از خدا غافل شدن است اما اگر هر کس دنیا را وسیله نگاه کردن قرار دهد بینا می‌شود؛ گاهی شما فقط آینه را نگاه می‌کنید اما گاهی آن را نگاه می‌کنید که اگر ایرادی در خود دارید برطرف کنید به نظر شما کدام پسندیده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند غافل‌ترین مردم کسی است که از دگرگونی دنیا موعظه نگیرد؛ اظهار داشت: وقتی تاریخ را مرور کنید می‌بینید که پادشاهان کجا رفتند؛ پس تلاش کنید همچون آنان از غافلان نباشید.

وی افزود: روز قیامت که مردگان را مبعوث می‌کنند هر کس باید سرمایه‌ای را ارائه دهد، یکی از این سرمایه‌ها عمر است که در چه مسیری صرف شده است؛ درعمری که دارید دل از دنیا بریده و آن را ابزار قرار دهید که با بینایی به آخرت برسید.

آیت‌الله فاطمی‌نیا با استناد به روایتی از امام حسین(ع)؛ عنوان کرد: قیمت شما انسان‌ها جز در جوار حق و ائمه معصومین(ع) در بهشت نیست خود را به کمتر از آن نفروشید؛ امام حسین(ع) برای چنین نگاه انسانی قیام کردند که همان انسان شناسی حقیقی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرمان حضرت امیرمومنان امام علی(ع) به مالک اشتر مشهور است، گفت: امام خطاب به ایشان فرمودند که اگر کسی به سوی تو آمد خالی از دو صورت نیست یا برادر دینی تو یا در خلقت مانند تو است بنابراین نیاز او را برآورده کن؛ دقت کنید اسلام تا چه میزان برای انسان ارزش قائل است.
وی با اشاره به این آیه «ایتها نفس المطمئنه ارجعی رلی ربک راضیه مرضیه» از سوره فجر بیان داشت: این آیات در شان امام حسین(ع) است؛ هر کس راه امام حسین(ع) را برود به او هم چنین خواهند گفت.

آیت‌الله فاطمی نیا درباره ارزش و اهمیت خوش‌اخلاقی عنوان کرد: تا زمانی که بداخلاق باشید هرچه ذکر بگویید اثر نخواهد داشت. دین ما دین کیفیت و نه کمیت است، در دین اسلام مقدس خریدار ندارد انسان و معنا خریدار دارد.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.