مدیر انجمن اربعین اروپا: آشنایی با جریان اربعین، ما را به تکاپو واداشت

کد خبر: 86862
رجبی با بیان اینکه ما و دوستانمان در انجمن نمی‌خواستیم فقط تماشاچی این فضای معنوی باشیم، گفت: از سفر اول اربعین به بعد، تصمیم گرفتیم به صورت حداقلی هم که شده کاری انجام دهیم و نسبت به این اتفاق بزرگ بی‌تفاوت نباشیم.
وارث

 

«علی رجبی» مدیر انجمن اربعین اروپا  درباره آشنایی خود با ماجرای اربعین حسینی و راه‌اندازی این انجمن در اروپا گفت: وقتی برای نخستین بار در ایام اربعین به کربلا رفتم و با این ماجرای عظیم آشنا شدم، حس و حال عجیبی وجودم را فرا گرفت و انگار وارد فضا و دنیایی دیگر شده بودیم که تاکنون آن را تجربه نکرده بودم.

وی معتقد است که خداوند متعال با برپایی راهپیمایی اربعین حسینی انسان‌ها را وارد فضایی تازه در زندگی کرده است. امروز اربعین حسینی به تمام هست و نیست ما در این سال‌ها شده است.

مدیر انجمن اربعین اروپا گفت: بعد از اینکه با جریان اربعین آشنا شدیم این حس در ما به وجود آمد که نباید نسبت به آن ساکت و بی‌تفاوت باشیم، باید فعال و اثرگذار بود. با حضور در راهپیمایی اربعین با تمام وجود این حس برای انسان ایجاد شد که خدا با حضور این مردم در این فضای معنوی، انگار برای عالم و عالمیان برنامه‌هایی دارد.

وی بیان کرد: خدا با برپایی جریان عظیم اربعین درصدد انتقال این پیام به جهانیان است که ای مردم، شما در طول سال برنامه‌ها و مجالس متعددی را برای امام حسین (ع) برگزار می‌کنید، سینه می‌زنید، اشک می‌ریزید و ... اما اینک منِ خدا گردهمایی بزرگی را برای خلیفه خود یعنی امام حسین (ع) برپا کردم و حالا این شما هستید که باید به فضای اربعین ورود پیدا کنید تا بهره‌هایی بسیار فراوان‌تر از آنچه تاکنون می‌دیدید و می‌چشیدید، دریافت کنید.

رجبی با بیان اینکه ما و دوستانمان در انجمن دیگر نمی‌خواستیم فقط تماشاچی این فضای معنوی باشیم، اظهار کرد: از سفر اول اربعین به بعد، تصمیم گرفتیم به صورت حداقلی هم که شده کاری انجام دهیم و نسبت به این اتفاق بزرگ بی‌تفاوت نباشیم.

مدیر انجمن اربعین اروپا خاطرنشان کرد: وقتی برای اولین بار از سفر اربعین برگشتیم تصمیم گرفتیم سبک زندگی‌مان را اربعینی کنیم و مدام در این حس و حال باشیم. معنویتی که در ایام اربعین در کربلا وجود دارد انگار در ایام دیگر وجود ندارد یا کمتر است. وقتی رفتار مردم در راهپیمایی اربعین را دیدم به نظرم آمد که این صحنه عظیم الهی آموزشگاهی برای عصر ظهور و مقدمه‌ای برای آن می‌تواند باشد؛ از ایثار و محبت، گشاده‌رویی، حس امنیت، شادی و ... همگی بیانکر این موضوع بود.

منبع:تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.