حجت الاسلام والمسلمین انصاریان: 

کسی که خدا را ناظر بر اعمال خود بیند گناه نمی‌کند

کد خبر: 86909
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: وقتی انسان خدا را ناظر بر همه اعمال خود دانسته و بداند که در تمام عالم هستی خلوتی وجود ندارد دست به گناه نمی‌زند.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مراسم سوگواری ایام محرم که در حسینیه هدایت برگزار شد، با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: وقتی خداوند عاشق بنده‌ای شود راه او را به سوی چندین خصلت نیک باز می‌کند.

استاد حوزه علمیه افزود: یکی از این خصلت‌های باارزش چشم‌پوشی از هر حرام الهی است، حرام از جمله عواملی است که سبب نفرت خداوند از بنده می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حیا سبب می‌شود که بنده در خلوت هم از گناه دوری کند، اظهار داشت: وقتی انسان خدا را ناظر بر همه اعمال خود دانسته و بداند که در تمام عالم هستی خلوتی وجود ندارد دست به گناه نمی‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: کسی که حیا دارد و از گناه پرهیز می‌کند به اخلاق بندگان شایسته خدا نظیر انبیا الهی و ائمه طاهرین(ع) متخلق می‌شود. اگر عبدی محبوب خدا نباشد به این اوصاف نمی‌رسد.

وی ادامه داد: تا زمانی که انسان عوامل نفرت الهی را از وجود خود پاک نکند زمینه محبت الهی برای او ظهور نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند هیچ گوشه از این عالم را بیهوده خلق نکرده است، عنوان کرد: کسی که اهل گناه نباشد با چشم دل می‌بیند و از خدای متعال می‌خواهد که او را گرفتار آتش جهنم نکند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این آیه قرآن کریم که خداوند ملکوت آسمان‌ها و زمین را به حضرت ابراهیم نشان داده است، اظهار داشت: در دنیا بر سر راه بشر انواع دام‌های شیطانی نظیر دام انسانی، مالی، مقامی، فکری، غریزی، شهوانی، خیالی و بدنی وجود دارد؛ اما کسی که به خداوند تکیه به یاری او از هزاران دام دنیا عبور خواهد کرد.

وی با استناد به آیاتی از سوره مبارکه نساء، ابراز کرد: هر کس با وجود خداوند، شیطان را به سرپرستی قبول کند او دچار از دست دادن تمام سرمایه‌های وجود خود است، وقتی چنین شخصی وارد قیامت می شود پوچ پوچ و دست خالی خواهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه 99 درصد مردم جهان دچار خسارت آشکار هستند، گفت: برای نجات از این خسارت باید دست خود را از دست شیطان بیرون آورده و از هر چه ما را از خدا، نبوت و امامت فاصله می‌دهد دوری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: کسی که در تمام زندگی خود از خداوند و پیامبر او اطاعت می‌کند به فوز عظیم می‌رسد.

 

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.