اربعین حسینی مشت نهایی حزب‌الله بر پیکر استکبار جهانی

کد خبر: 86952
انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و اربعین حسینی سه جریان پیوسته به هم و نشأت گرفته از یک نور عظیم الهی است که در هر دوره قلوب ملت‌ها را متحول کرده و آنان را در مسیر حق و حقیقت و مبارزه با استکبار جهانی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی قرار می‌دهد.
وارث

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد تحولات ساختاری و معنوی فراوانی در سطح جهان بودیم. لیبرالیسم که تا آن زمان پرچمدار  مکاتب سیاسی و اجتماعی دنیا بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از اعتبارش کاسته شد؛ زیرا آموزه‌های انقلاب به همگان اثبات کرد می‌توان پیوندی بین سیاست و دیانت برقرار کرد  و دین در تمام عرصه‌های بشری جاری و ساری است. 
از دیگر سو انقلاب اسلامی ایران در بین سایر ملل به عنوان پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد شناخته شد، این در حالی بود که عمده ملت‌ها تحت استبداد و استعمار ستمگران عالم بودند و ملت‌ها هیچ الگویی برای مبارزه علیه آنان نداشتند؛ لذا مکتب انقلاب که برگرفته از مکتب اصیل اسلام بود، به سرعت مرزها را درید و در مقابل مکاتب الحادی همچون لیبرالیسم قرار گرفت. موج انقلاب اسلامی به حدی گسترده بود که اندیشمندان سایر مکاتب را وادار به تحقیق و بررسی ابعاد مختلف آن کرد. 

زیاد محمد،  رئیس مرکز ثقلین(مرکز مطالعات اسلامی) سریلانکا، در گفت‌وگویی که پیش از این با خبرگزاری تسنیم داشت،‌ درباره اثرگذاری مکتب انقلاب اسلامی در آن کشور گفت: الحمدلله (یکی از) بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در ایران که منجر به تأسیس  جمهوری اسلامی ایران در سال 1979 یعنی 37 سال پیش شد، ایجاد یک جامعه شیعی در سریلانکا بود که  قبل از انقلاب اسلامی ایران اصلاً در سریلانکا وجود نداشت. 

وی افزود: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب اسلامی بدون الهام از قیام عاشورای امام حسین علیه‌السلام به موفقیت و پیروزی نمی‌رسید؛  به همین منوال، پدیده تشیع در سریلانکا و احیای تشیع در سراسر جهان بدون نهضت امام خمینی (ره) هرگز تحقق نمی‌یافت. بنابراین توده‌های تحت ستم در سراسر جهان و به ویژه مسلمانان ـ به خاطر بیداری مستضعفان از خوابی عمیق ـ  مدیون مجتهد و حکیم بزرگ عصر حاضر یعنی امام روح الله موسوی خمینی هستند.

بیداری اسلامی هزینه‌های غرب در منطقه را بر باد داد

دشمنان مکتب اسلام که از مقبولیت آموزه‌های انقلاب اسلامی احساس ترس کردند، در طی دهه‌های پس از پیروزی انقلاب با اِعمال دشمنی‌های متعدد سعی در تقابل با این جریان الهی را داشته‌اند و در این باره از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. اما علی‌رغم این تلاش‌های خصمانه نه تنها هیچ گاه نتوانستند به پیروزی دست یابند بلکه اکنون در موضع انفعال قرار گرفته‌اند. این دشمنان در حالی که به تبع پیروزی انقلاب اسلامی در غم از دست دادن اقتدار جهانی خود به سر می‌بردند،‌ با موج دیگری از بیداری ملت‌ها در قالب بیداری اسلامی برخوردند که این مسأله باعث شد معادلات آنان در منطقه غرب آسیا بر هم خورد؛‌ معادلاتی که بابت آن تیلیاردها دلار هزینه کرده بودند. 

اربعین حسینی مشت نهایی حزب‌الله بر پیکر استکبار جهانی

اما این سیلی‌های الهی برای آنان تمامی نداشت تا آنکه در این 5 سال اخیر شاهد موج دیگری از بیداری ملت‌ها آن هم در سطح جهانی و در قالب راهپیمایی عظیم اربعینی بودیم. در این جریان می‌بینیم مردم از سراسر دنیا با هر دین و آیینی در یک منطقه و با یک هدف و مقصد واحد حضور می‌یابند و در کنار یکدیگر جامعه‌ای تشکیل می‌دهند که از عناصر اصلی آن وحدت، صمیمیت، محبت، مودت، ایثار، از خودگذشتگی و ... است؛ از این جهت می‌توان جریان اربعین حسینی را مشت نهایی حزب‌الله بر پیکره استکبار جهانی دانست که به مرور زمان کفر و ظلم را درو کرده و زمینه تمدن اسلامی را در سراسر دنیا فراهم می‌کند.  

سارا پاستور پژوهشگر شیعی اهل هلند در گفت‌وگویی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یکی از رویدادهای نادر و مقدس است که بسیاری از مردم در یک برهه خاص مکانی و زمانی مشتاق حضور در آن هستند، گفت: اگرچه درجات ایمانی شرکت‌کنندگان متفاوت است، اما این مراسم تأثیر شگرفی بر همه می‌گذارد. کاش می‌شد همه ما همیشه اینگونه زندگی کنیم: متحد، پایبند به ارزشهای اسلامی، به یاد واقعه کربلا و با عشقی عمیق به اهل‌بیت(ع).

وی با بیان اینکه این واقعیت که میلیونها  انسان برای بزرگداشت حضرت امام حسین علیه‌السلام گرد هم جمع می‌شوند و حاضرند رنج پیاده‌روی یا کمک به زائرین را تحمل کنند، نمایانگر وحدت و ایثار ما خواهد بود، گفت: این رویداد باید بیشتر تبلیغ شود. امروز دنیا نیاز به یک بیداری معنوی دارد. واقعاً جای تأسف است که جهان غرب  نمی‌خواهند اخبار جنبش عظیم اربعین و برکات معنوی آن را منتشر کند، زیرا این رویداد بزرگ برای آنان وحشتناک است؛ اما کسانی که در پیاده‌روی اربعین حاضر می‌شوند، عظمت و برکات معنوی آن را به خوبی درک می‌کنند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و اربعین حسینی سه جریان پیوسته به هم و نشأت گرفته از یک نور عظیم الهی است که در هر دوره قلوب ملت‌ها را در مسیر حق و حقیقت و مبارزه با اسکتبار جهانی، برای تشکیل تمدن نوین اسلامی متحول کرده است و این حقیقت را می‌توان به صورت واضح در پیاده‌روی اربعینی مشاهده کرد. 

منبع:تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.