رئیس ستاد مرکزی اربعین مطرح کرد

افزایش اتوبوس‌ها در مرز مهران/ زائران از مرزهای جنوبی بازگردند

کد خبر: 87471
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه حجم جمعیت زائران در بازگشت از مرز مهران سنگین است، گفت: زائران مرزهای جنوبی را برای ورود به کشور انتخاب کنند.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با رادیو اربعین گفت: از ساعت ۲۴ شب گذشته تا صبح امروز، در حدود ۱۱۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده‌اند،  یعنی در هر ساعت در حدود ۱۰ هزار نفر از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند.

وی با اشاره به حجم زائران در مرز مهران افزود: از شب گذشته به اتوبوسرانی اعلام کردیم که اعزام اتوبوس‌ها به مرز مهران را افزایش دهند تا کمبود اتوبوس در این مرز نداشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه به دلیل حجم بالای جمعیت زائران در بازگشت از مرز مهران شاهد بی‌نظمی‌هایی بودیم، گفت: ستاد اربعین در ایلام به ریاست استاندار تشکیل و تدابیری اندیشه شد تا این مشکلات برطرف شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه برخی افراد به دنبال اجحاف و سودجویی به زائران بودند، تأکید کرد: نیروهای تعزیرات و بازرسی در مرز مستقر هستند تا با افراد متخلف برخورد کنند، چرا که نه در شأن رانندگان زحمتکش و نه در شأن زائران و مردم عزیز کشورمان است که در این شرایط افرادی به فکر سودجویی غیر منصفانه باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل روند بازگشت، تقویت گیت‌ها صورت گرفته و وضعیت عبور زائران روان است اما به هر حال با ورود حجم سنگین از زائران در مرز مهران مواجه هستیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه مرزهای شلمچه و چذابه نیز از زیرساختهای خوبی برخودار هستند اما باز هم اکثر زائران از مرز مهران وارد کشور می شوند، افزود: توصیه می‌کنیم زائران تا حد امکان از دو مرز شلمچه و چذابه برای ورود به کشور استفاده کنند یا اینکه اگر عجله ندارند امروز و فردا را در خاک عراق به ادامه زیارت خود بپردازند تا مقداری از حجم تردد مهران کاسته شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه که تمام دستگاه‌های مرتبط در کنار ستاد اربعین و راهداری از روز گذشته در حال آماده باش هستند، ادامه داد: همه همکاران به تلاش بی‌وقفه خود برای انتقال راحت و سریع زائران ادامه می‌دهند و همه تلاش ما برای این است که زائران در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به سلامت به مقصد نهایی خود برسند. همچنین از کسانی که با خودروهای شخصی سفر کرده‌اند تقاضا داریم که به دلیل خستگی رانندگان و ترافیک موجود، جوانب احتیاط را رعایت کنند تا حادثه‌ای برای خود و دیگران نداشته باشند.

منبع:فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.