معاون قرآن اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: 

جزییات تربیت دانش آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم

کد خبر: 87486
باقری با تشریح جزییات حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه دانش آموزان گفت: پیش بینی می کنیم ۱۰ درصد دانش آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم شوند.
وارث

«میکائیل باقری»  درباره ی حفظ جزء 30 قرآن کریم گفت: پس از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور، فعالیت های گسترده و متنوع در سراسر کشور توسط دستگاه های فرهنگی مختلف صورت گرفت.

 معاون قرآن اداره کل قر آن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش  به عنوان بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت که دارای بیشترین مخاطب مستعد و علاقمند است، وظیفه خود می دانست تا گام های موثری را در این راستا بردارد.

بیش از 900 هزار دانش آموز و فرهنگی حافظ نیم جزء قرآن هستند

وی با اشاره به راه اندازی سامانه حفظ ملی قرآن کریم گفت: در طی  شش سال 4 میلیون و 500 هزار دانش آموز متقاضی حفظ شده اند.

باقری افزود: بر اساس جمع بندی شورای توسعه قرآنی و تجمیع  آمارهایی که توسط دستگاه های اجرایی مختلف اعلام شد، حدود یک میلیون و 12 هزار نفر حافظ نیم جزء قرآن کریم تربیت شده است که از این تعداد 938 هزار نفر از خانواده وزارت آموزش و پرورش بوده است.

معاون قرآن اداره کل قر آن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سال تحصیلی جدید با راه اندازی ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در سطح کشور، حفظ جزء 30 قرآن کریم که از دیدگاه کارشناسان قرآنی این جزء درگاه ورود به حفظ کل قرآن است، مقرر شده است تمام دستگاه ها در سال 1397 همت گمارند تا نتایج خوبی را در تربیت حافظان جزوء 30 داشته باشند.

 وی با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ابلاغیه ای به نهادها داده است تا حفظ جزء 30 در اولویت باشد گفت:وزیر آموزش و پرورش با همت والا به معاونت پرورشی دستور این کار را دادند.

راه اندازی ستاد راهبری حفظ جزء30 قرآن کریم

باقری از راه اندازی ستاد راهبری جزء 30 خبر داد و گفت: با حضور کارشناسان و روسای ادارات قرآن و عترت سراسر کشور جلسات مختلفی برگزار و شیوه نامه تدوین شد.

وی ادامه داد: اوایل مهرماه این شیوه نامه به امضای معاون پرورشی رسید و به  استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

معاون قرآن اداره کل قر آن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این بخشنامه به مناطق و سپس به مدارس ابلاغ شد و کار از 16 مهر ماه آغاز شد.

وی با اشاره به همراهی شبکه قرآن با وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این شبکه تولیداتی در این زمینه دارد.

حفظ جزء 30 قرآن کریم کاملا اختیاری است

باقری با تاکید بر اینکه حفظ جزء 30 قرآن کریم کاملا اختیاری است گفت: محوریت و اولویت حفظ جزوء 30 قرآن برای  دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی است.

وی تصریح کرد: مخاطب این بخشنامه برای کلیه دانش آموزان و فرهنگیان است اما اولویت در دوره ابتدایی است.

باقری با بیان اینکه سعی کرده ایم تا آموزش را غیرحضوری کنیم گفت: دانش آموزان حفظ جزء 30 را در منازل و با اختیار خود انجام می دهند.

وی تصریح کرد: معلم و مربیان پرورشی محفوظات را تحویل می گیرند. برای نمونه اگر دانش آموز در قالب فایل صوتی  حفظ یا تمرین کرده باشد به آموزگار خود تحویل می دهد.

معاون قرآن اداره کل قر آن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پیش بینی می کنیم  10 درصد از دانش آموزان بتوانند جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ کنند.

باقری تصریح کرد: پیشنهادات اجرایی آورده شده است که معلمان قرآن می توانند یک ساعت از درس قرآن را به این کار اختصاص دهند و این به منظور اجباری بودن نیست وتنها پیشنهاد است.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.