آیت‌الله جاودان: 

تقوا و عمل صالح رحمت و نعمات خاص الهی را به دنبال دارد

کد خبر: 88095
آیت‌الله جاودان گفت: اگر انسان طبق دستورات الهی به تقوا و عمل صالح بپردازد شامل رحمت الهی و نعمات خاص او می شود.

آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ زاهد برگزار شد، گفت: در قرآن کریم خداوند خطاب به انسان‌ها می‌فرماید تقوا داشته باشید شاید که مورد رحمت الهی قرار بگیرید.

وی با بیان اینکه ایمان و تقوا قدم اول دینداری است، عنوان کرد: اگر تمام عمر خود را به تقوا و پاکدامنی بگذرانید ممکن است مورد رحمت الهی قرار بگیرید.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه برای تقوا و پاکی قلب باید مراقب همه اعضای وجودی خود باشید، عنوان کرد: انسان در قبر، قیامت و برزخ نیاز به رحمت الهی دارد. کسی که خود را به جمع صالحان برساند خداوند او را در رحمت خود غرق می‌کند.

استاد حوزه علمیه افزود: به میزانی که انسان عمل صالح داشته اشد در رحمت الهی غرق است. امام حسین(ع) در درجه اعلی از صالحان قرار داشت.

وی گفت: از کارهایی که گناهان را ریشه‌کن می‌کند این است که انسان به داد مردم برسد و آنها را از گرفتاری نجات دهد. هر عمل ما همچون یک آجر در ساختمان شخصیت ما است اگر یک آجر ان را بدارید ساختمان فرو می‌ریزد اگر از خود و همه اعمال خود مراقبت کنید به طور قطع به جمع صالحان خواهید پیوست.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خداوند به صالحان نعمت عطا می‌کند، اظهار کرد: امروز همه ما غرق نعمت خدا هستیم اما صالحان به نعمات خاصی می‌رسند. براساس آیات قرآن کریم کسانی که از خدا و رسول اطاعت کرده و عمل صالح انجام دهند با نبیین، صدیقین، شهدا و صالحان محشور می‌شوند.

استاد حوزه علمیه افزود: ما در ابتدا باید مراقب رفتار و اعمال خود باشیم سپس حتی مراقبت خیال خود باشیم که حتی فکر گناه هم از مغز ما عبور نکند.

 وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند هیچ چیز و هیچ کس جز الله بر من ولایت ندارد، اظهار کرد: بر اکثر ما گرسنگی، خستگی، پول، مدیر کل اداره و موارد دیگری از امور دنیوی ولایت دارد. اما بر پیامبر(ص) صرفا خداوند ولایت داشت زیرا ایشان برترین مخلوقات الهی است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه قرآن راهنمای رسیدن به درستی است، خاطرنشان کرد: اگر به قرآن عمل کرده و در انتخاب‌ها به نظر الهی نگاه داشته باشید جزو صالحان و اولیاء الهی می شود.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.