حیات تهران به برکت حضرت عبدالعظیم (ع) است

کد خبر: 88180
آیت‌الله علوی گرگانی معتقد است که برکت و حیات تهران و شهر ری، به خاطر عظمت شخصیت اخلاقی و علمی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است.
وارث

 آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از شخصیت‌های بنام اسلام و شیعه بودند، گفت: ایشان زمانی که وارد شهر‌‌ ری شد، کسی این عالم ربانی را نمی‌شناخت.

وی افزود: حتی بعد از فوت حضرت عبدالعظیم (ع) کسی از نسبشان اطلاعی نداشت، چون اگر دشمن می‌فهمید که ایشان منتسب به اهل بیت(ع)  است، او را به شهادت می‌رساندند. مردم از شخصیت علمی و اخلاقی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر نداشتند و این عالم ربانی حتی در میان شیعیان ناشناخته ماند. اگر بعد از رحلتشان شناخته شدند، به دلیل عظمت الهی است چون خدا خواست اینگونه شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید براینکه شخصیت این عالم بزرگ شیعی باعث آثار و برکات زیادی در منطقه ری و شهرهای اطراف شده است، گفت: اگر الان تهران و ری حیات و برکت دارد، به برکت عظمت شخصیت اخلاقی و علمی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

وی اضافه کرد: امام‌زادگان در زمان حیات و فوت، دارای آثار و برکات زیادی هستند و حضرت عبد العظیم (ع) اینگونه بود. ایشان کسی بود که وقتی مردم به خدمت معصوم(ع) می‌رسید و سؤالات علمی داشت، ائمه (ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) حواله میدادند و از قوت علمی ایشان سخن می‌گفتند.

در پایان این مراسم، پرچم متبرک و مزیّن به نام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به این مرجع عالیقدر اهدا شد.

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.