برنامه‌های فرهنگی در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

کد خبر: 88246
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: برای اولین بار هفته فرهنگی ری طبق نظر امام جمعه شهر ری با برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی یکسان شد.
وارث

عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت: از روز یکشنبه ۱۸ آذر هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اجرای برنامه‌های متنوعی در آستان این حضرت آغاز شده و تا روز شنبه ۲۴ آذر که مصادف با شب ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع) است ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سه‌شنبه بیستم آذر هم که شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است برنامه‌های بسیار متنوعی در این آستان برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مورد علاقه مردم ری، تهران، ایران اسلامی و جهان اسلام است، گفت: امام هادی(ع) زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را زیارت حضرت سیدالشهدا دانسته و مقام معظم رهبری هم ری را قبله تهران اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هم اکنون مراکز علمی و فرهنگی متعددی در این آستان فعالیت می‌کنند که می‌توان به مهد کودک، دبستان، دبیرستان، دانشگاه علوم و حدیث و حوزه علمیه و همچنین مرکز قرآنی، کتابخانه، موزه، تالار علم، آسمان‌نما و مرکز نجوم اشاره کرد.

سلیمی گفت:‌ در مرکز آموزش قرآن بیش از ۴ هزار نفر از جوانان در طول سال آموزش‌های دینی و قرآنی را فرا می‌گیرند ضمن اینکه در طول سال هم در این آستان به ۱۰ میلیون سؤال شرعی پاسخ داده می‌شود، همچنین مرکز درمانی دارالشفای این آستان در طول سال به ۷۵۰ هزار نفر از مراجعه کنندگان، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.

وی‌ ادامه داد: هفته فرهنگی ری طبق نظر امام جمعه این شهرستان برای اولین بار منطبق با هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بوده و قرار است برنامه‌های ویژه‌ای به صورت مشترک اجرا شود.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: در روز سه‌شنبه بیستم آذرماه و همزمان با روز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) زائران محترم می‌توانند از کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و همچنین موزه این آستان بازدید کرده و با خدمت افتخاری به این آستان و مشارکت در امور خیر و نذورات با ابعاد مختلف فعالیت‌های این آستان آشنا شوند.

منبع: دانشجو


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.